خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی به ایلنا خبر داد:

اجرای تعرفه‌های جدید خدمات پزشکی از ۱۵ آبان

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۹۸۴

برای اجرای تعرفه‌ها باید زیرساخت‌های لازم از نظر ابزارهای نظارتی شکل گیرد و تشکیل ستادهای نظارتی کشوری و استانی در همین راستاست.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی از نظارت بر اجرای صحیح تعرفه‌های جدید خدمات پزشکی در کشور خبر داد.

محمد جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: حال که بعد از ۳۰ سال کتاب تعرفه‌های خدمات پزشکی در کشور تهیه، تدوین و از سوی شورای‌عالی بیمه و هیئت دولت تامین مالی شده است، نظارت بر حسن اجرای این اقدام که منفعت عامه مردم را به همراه دارد، لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی با اشاره به اینکه در شش سال گذشته تغییری در نرخ برخی خدمات پزشکی حاصل نشده بود، افزود: افزایش جو اعتماد بین مردم و جامعه پزشکی از اهداف اصلی اجرای این طرح توسط وزارت بهداشت است.

جهانگیری همچنین نظارت بر «کیفیت ارائه خدمات درمانی» و «متعادل‌سازی هزینه‌های پزشکی برای آحاد مردم» و «تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر به جامعه پزشکی کشور» را از مهمترین ابعاد نظارتی بر تعرفه‌ها توسط وزارت بهداشت برشمرد.

وی ادامه داد: در حوزه دریافت‌کنندگان خدمات بیمه‌ای باید تلاش کرد تا هزینه‌های بیمه‌ای متعادل‌سازی شده و مردم بابت ارائه خدمات درمانی هزینه اضاف پرداخت نکنند؛ در حوزه جامعه پزشکی کشور نیز نظارت بر تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر در ارائه خدمات به جامعه پزشکی نیز باید نظارت شود.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی همچنین با اشاره به اجرای کتاب تعرفه‌ سلامت از ۱۵ آبان‌ماه و گفت: از این‌ زمان به بعد باید تمامی مراکز پزشکی آن را اجرا کنند.

جهانگیری در خاتمه گفت: برای اجرای تعرفه‌ها باید زیرساخت‌های لازم از نظر ابزارهای نظارتی شکل گیرد و تشکیل ستادهای نظارتی کشوری و استانی در همین راستاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز