خبرگزاری کار ایران

سرپرست کمیته امداد اعلام کرد:

در سال جاری ۴۰۰ میلیارد تومان وصول ذکات خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۰۸۸

«توزیع عادلانه فریضه زکات موارد زیادی از قبیل تثبیت جمعیت در شهر‌ها، بازگشت مهاجرین به روستا‌ها، رفع مشکلات و معضلات حاشیه نشینی شهر‌ها و… را به صورت طبیعی برطرف می‌نماید»

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام کرد: مبلغ پیش بینی شده وصول ذکات توسط این نهاد در سال جاری ۴۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ایلنا، حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) در دوازدهمین جلسه شورای مرکزی زکات کشور که در دفتر معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و با حضور آیت الله عالمی رئیس شورای مرکزی زکات کشور، دکتر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، حجت اسلام والمسلمین قرائتی و سایر اعضای این شورا برگزار شد، اعلام کرد: برای سال ۹۳ مبلغی معادل ۴۰۰ میلیارد تومان وصول زکات پیش بینی شده است.

انواری بیان اینکه بیشترین تمرکز این نهاد صرف این مبلغ برای آبادانی روستا هاست بیان کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور، با تشویق روستاییان به اقامت در روستا و افزایش تولیدات کشاورزی و دامپروری امکان پذیر است.
وی افزود: درآمد حاصل از جمع آوری زکات علاوه بر ایجاد نشاط دینی در مردم و توسعه آبادنی در روستا‌ها می‌تواند تبدیل به حلقه اتصال دولت و مردم شود.

انواری ادامه داد: آثار و برکات مرتبط با جمع آوری و توزیع عادلانه فریضه زکات موارد زیادی از قبیل تثبیت جمعیت در شهر‌ها، بازگشت مهاجرین به روستا‌ها، رفع مشکلات و معضلات حاشیه نشینی شهر‌ها و… را به صورت طبیعی برطرف می‌نماید که تحقق این امر مستلزم عنایت دولت در این زمینه است.

سرپرست کمیته امداد بیان کرد: کمیته امداد به عنوان نهاد اجرایی که از سوی مقام معظم رهبری متولی جمع آوری و هزینه کرد وجوهات زکات در کشور است، پیشنهاد می‌نماید تا اعتبارات عمرانی که باید صرف توسعه و آبادانی روستا‌ها شود، در بستر فریضه زکات قرار گیرد؛ زیرا اموری که توسط مردم پیگیری و اجراشود توسط خود مردم محافظت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تقویت ارتباط شورای مرکزی زکات و دولت از سوی مقام معظم رهبری مورد انتظار است، خاطر نشان کرد: اکنون تعداد ۲۳ هزار نفر رابطبین افتخاری، چهار صد نفر روحانی به طور ثابت و پنج هزار نفر روحانی به صورت فصلی جهت تبلیغ در ۳۳ هزار روستا در سطح کشور جهت جمع آوری وجوهات زکات با کمیته امداد همکاری نزدیک دارند و برای سال ۹۳ مبلغی معادل ۴۰۰ میلیارد تومان وصول زکات پیش بینی شده است.

این عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام(ره) در پایان خواستار مساعدت و توجه ویژه دولت در تخصیص اعتبارات معادل زکات مصوب شد.

انواری اهتمام به ساخت مساجد توسط کمیته امداد در روستا‌ها ازمحل وجوهات ذکات یکی دیگر از اقدامات این نهاد برشمرد و افزود: تاکنون بیش از ۶ هزار مسجد روستایی با کمک مردم ساخته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز