خبرگزاری کار ایران

رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران:

رشته علوم آزمایشگاهی در حوزه آموزش محروم است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۹۹

امسال بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر برای حضور در کنگره ین المللی آزمایشگاه و بالین شرکت کرده‌اند که تعداد ثبت نام کنندگان چهار برابر سال گذشته است.

ایلنا: رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران گفت: متأسفانه رشته علوم آزمایشگاهی از نظر پژوهش و آموزش محروم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محمد وجگانی " امروز(چهارشنبه) ‌ در نشست خبری کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین گفت: امسال بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر برای حضور در این کنگره شرکت کرده‌اند که تعداد ثبت نام کنندگان چهار برابر سال گذشته است.

وی ادامه داد: ۱۳۳۰ مقاله برای کنگره ارسال شده است که این تعداد بیش از دو برابر سال گذشته است اما حدود ۹۸۰ مقاله تاکنون پذیرفته شده است.

وجگانی با اشاره به اینکه کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین برای اولین بار است که توسط جامعه علمی آزمایشگاهیان برگزار می‌شود، افزود: در گذشته برگزاری این کنگره با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین در چهار بخش برگزار می‌شود، افزود: این کنگره دارای پنل‌های تخصصی متشکل از متخصصین غدد و اساتید آزمایشگاه است و مقالات و یافته‌های علمی در آن ارائه می شود.

وجگانی کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین را از نظر علمی منحصر به فرد دانست و افزود: حضور جامعه پزشکی و آزمایشگاهی دراین کنگره با دستاوردهای زیادی همراه خواهد بود.

وی رشته علوم آزمایشگاهی را یکی از متنوع‌ترین و پویا‌ترین رشته‌های علمی کشور برشمرد و افزود: اما متأسفانه این رشته از نظر پژوهش و آموزش محروم است و یکی از اهداف کنگره پرداختن به پتانسیل علمی و اشاره به چالش‌های رشته علوم آزمایشگاهی در حوزه آموزش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز