خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه خوشنویسی وصایای شهداء افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۰۰

یکی از اقدامات ما در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گرامی داشت روز بزرگداشت شهدا یعنی ۲۲ اسفند ماه است. این روز در سال ۵۸ به امر امام خمینی(ره) بنیان گذاشته شد و در سال ۸۳ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ثبت شد.

ایلنا: نمایشگاه خوشنویسی وصایای شهداء در موزهٔ مرکزی شهدا افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ امروز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه، نمایشگاه خوشنویسی وصایای شهداء در موزهٔ مرکزی شهدا افتتاح شد. این نمایشگاه که شامل ۵۷ اثر است با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید برگزار شده است.

احمد مازنی(معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران) درحاشیهٔ مراسم افتتاحیه درجمع خبرنگاران گفت: مسئله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هدف ذاتی بنیاد شهید است و خانواده شهدا، جانبازان وایثارگران علمداران این فرهنگ در دوران ما هستند.


وی افزود: یکی از اقدامات ما در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گرامی داشت روز بزرگداشت شهدا یعنی ۲۲ اسفند ماه است. این روز در سال ۵۸ به امر امام خمینی(ره) بنیان گذاشته شد و در سال ۸۳ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ثبت شد. بنابراین قصد داریم امسال دراین روز برنامه‌هایی در سطحی گسترده داشته باشیم و از همه مردم، ائمه جمعه، بسیج، رسانه‌ها و… در خواست می‌کنیم که در این زمینه مشارکت داشته باشند.


معاون پژوهشی بنیاد شهید ادامه داد: همچنین در ایام دهه فجر در راستای پاس داشت مقام شهدا برنامه‌هایی داریم. پنج شنبه‌ای که در دهه فجر واقع شده به نام روز مهمانی لاله‌ها نامگذاری شده است که در این روز از مردم می‌خواهیم که به مزار شهدا بروند و با خانواده شهدا و جانبازان دیدار کنند.


در ادامه زینب میرعلی هنرمند آفرینندهٔ این آثار گفت: در گذشته با مرکز پژوهش‌های بنیاد شهید همکاری می‌کردم و در این مدت، این فرصت را پیدا کردم تا با وصایای شهدا آشنا شوم. پس از آشنایی با این وصایا، آن‌ها را عامل تأثیرگذاری برای احیاء روحیه ایثار و فداکاری دیدم بنابراین تصمیم گرفتم وصایای شهدا را در قالب یک اثر هنری به عموم مردم عرضه کنم. از میان ۷۰ هزار وصیت نامه موجود در بنیاد شهید ۵۷ تا از آن‌ها را انتخاب و خوشنویسی کردم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز