خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بنیاد خیریه دست‌های مهربان خبر داد؛

پرداخت مستمری به بیش از ۲ هزار خانواده نیازمند / اهدا جشن جهیزیه به ۱۱۰ نوعروس نیازمند

کد خبر : ۱۴۰۴۲۹

بنیاد به هیچ‌وجه از نهادهای حمایتی کمک نمی‌گیرد و حتی در برخی از موارد به مددجویان معرفی شده از سوی کمیته امداد جهیزیه ارائه می‌کند.

ایلنا: مدیر عامل بنیاد خیریه دست‌های مهربان گفت: ‌ این بنیاد در سال جاری و برای سومین بار به ۱۱۰ نوعروس تحت پوشش جهیزیه‌ای را به مبلغ ۵ میلیون تومان پرداخت کرد.

به گزارش ایلنا، " شهرام فرجی " در مراسم جشن خیریه اهدایی جهیزیه به نوعروسان بی‌بضاعت سراسر کشور» اظهار داشت: خوشبختانه بنیاد خیریه دست‌های مهربان اقدامات خوبی را در سال‌های اخیر انجام داده است.

وی تصریح کرد: بنیاد ویژه ایتام و زنان سرپرست خانوار از سال ۸۶ تأسیس و فعالیت خود را با تمرکز بر حمایت و توانمندسازی زنان، کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست آغاز کرده است.

وی با غیر دولتی خواندن مجموعه دست‌های مهربان اذعان داشت: این مجموعه سازمانی غیر دولتی، غیر سیاسی و مستقل و مردم‌نهاد است که برای رفع محرومیت و کمک به اقشار نیازمند به ویژه زنان و کودکان نیازمند کمک و حمایت، با انگیزه والای انسان‌دوستی و کمک به هم نوع در سطح کشور فعالیت می‌کند.

فرجی اضافه کرد: به زودی شعب جدید بنیاد خیریه دست‌های مهربان در استان قم، منطقه آزاد کیش، فارس و آذربایجان شرقی راه‌اندازی خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود تا ابتدای سال ۹۳ این مراکز جدید فعالیت خود را آغاز کنند.

مدیرعامل بنیاد خاطرنشان کرد: ‌ این مجموعه در حال حاضر بالغ بر ۲ هزار خانوار را تحت پوشش دارد که ماهیانه به این افراد مستمری پرداخت می‌کند.

وی در مورد میزان مستمری پرداختی به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بنیاد گفت: ما این افراد را به سه گروه الف، ب و ج تقسیم کرده‌ایم که گروه الف رقمی حدود ۷۰ تا ۱۵۰ هزار، گروه ب ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان و گروه ج نیز جهیزیه دریافت می‌کنند.

فرجی افزود: بنیاد به هیچ‌وجه از نهادهای حمایتی کمک نمی‌گیرد و حتی در برخی از موارد به مددجویان معرفی شده از سوی کمیته امداد جهیزیه ارائه می‌کند.

مدیرعامل بنیاد تصریح کرد: منابع این بنیاد از کمک‌های مردمی و هیئت‌ مدیره و همچنین از طریق خیرین تأمین می‌شود.

همچنین «عبدالرضا عزیزی» در حاشیه آیین جشن خیریه اهدای جهیزیه به نوعروسان بی‌بضاعت بنیاد خیریه ˈدستان مهربانˈ در جمع خبرنگاران گفت: باید تلاش شود که تمامی مسئولان در برگزاری مراسم‌های ازدواج فرزندانشان الگویی برای سایر هموطنان در کشور باشند.

وی با اشاره به اینکه باید از هزینه‌های بی‌جا و اسراف دوری شود، گفت: در این بخش باید مسئولان در سطوح مختلف پیش‌قدم بشوند تا بتوانیم شاهد ازدواج‌های ساده در سطح کشور باشیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حادثه اخیر خیابان جمهوری و جان‌باختن ۲ تن از شهروندان تهرانی بر اثر پرت شدن از ساختمان ۵ طبقه، اظهارداشت: در حال حاضر این حادثه در کمیسیون‌های مربوطه در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است ضمن اینکه نباید این حادثه سیاسی شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته تعداد قابل توجهی از شهروندان در جاده‌ها جان خود را از دست داده‌اند و این در حالیست که هیچ یک از مسئولان در این خصوص پاسخگو نبوده‌اند که در این خصوص می‌توان به حادثه اخیر و تصادف در جاده قم اشاره کرد.

وی تصریح کرد: قطعاً در بحثمدیریت بحران ضعف‌هایی را داریم که باید این ضعف‌ها پوشیده شود که در این بخش مجلس شورای اسلامی آمادگی هر نوع همکاری را دارد که البته باید به این موضوع اشاره کرد که خوشبختانه شهرداری تهران در بخش مدیریت بحران اقداماتی را انجام داده است و سالن‌هایی را در این زمینه در سطح شهر احداثکرده است.

عزیزی در ادامه با اشاره به اینکه در جلسه روز گذشته کمیسیون اجتماعی مجلس ۲ هزار میلیارد تومان برای بیمه بیکاری به تصویب رسید، گفت: امیدواریم این رقم در کمیسیون تلفیق نیز به تصویب برسد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حمایت مجلس از NGO‌ها و نهادهای غیردولتی گفت: در این زمینه در مجلس هشتم طرحی ۲۸ ماده‌ای در دستور کار قرار گرفته بود که متاسفانه به دلایلی در آن زمان به تصویب نرسید که در حال حاضر این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است.

گفتنی است، در این مراسم، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، معاونت بخش زنان ریاست جمهوری، چند تن از اعضای شورای شهر و اعضاء انجمن روابط عمومی‌های ایران، و جمعی از هنرمندان و پیشکسوت عرصه تائ‌تر حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز