خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن نفرولوژی ایران:

۲۴ هزار بیمار دیالیزی داریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۵۴

متاسفانه ۸۰ درصد هزینه آزمایشات که حداقل قیمت آن ۶۰ هزار تومان است را مردم می‌پردازند و تنها ۲۰ درصد آن را بیمه‌ها می‌دهند.

ایلنا: رئیس انجمن نفرولوژی ایران گفت: ۲۴ هزار بیمار دیالیزی داریم که سال به سال به تعداد آنها افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا گنجی در نشست خبری هفته حمایت از بیماران کلیوی که امروز صبح(۲۱ آبان) برگزار شد، گفت: ۴۶۰ مرکز دیالیز داریم اما به اندازه کافی پزشک در این مراکز وجود ندارد.

وی تصریح کرد: دلمان می‌خواهد بهترین سرویس را به بیماران کلیوی ارائه بدهیم و پزشکانی با فوق تخصص کلیه بیماران را معالجه کنند.

رئیس انجمن نفرولوژی ایران با اشاره به اینکه پزشکان کلیه جزء پزشکان محروم حساب می‌شوند، افزود: زیرا کار پزشکان کلیه به گونه‌ای است که درآمد ندارد و پزشکانی که در این حوزه مشغول کار می‌شوند تنها باید به کارخودعلاقه‌مند باشند.

وی در ادامه از پوشش بیمه‌ای بیماران کلیوی انتقاد کرد و افزود: شاید با پرداخت یارانه دارو بیماران کلیوی به جای ۶هزار تومان با۵۰۰ تومان داروی خود را تهیه کنند اما مهم انجام آزمایش‌هایی است که باید بیماران کلیوی انجام دهند تا بفهمیم عملکرد کلیه آن‌ها چگونه است.

گنجی ادامه داد: متاسفانه ۸۰ درصد هزینه این آزمایشات را که حداقل قیمت آن ۶۰ هزار تومان است مردم می‌پردازند و تنها ۲۰ درصد آن را بیمه‌ها می‌دهند.

وی با تاکید براینکه فشار مالی روی بیماران کلیوی بسیار زیاد است، افزود: این درحالی است که بیماران نباید جز محنت و رنج بیماری، درد دیگری داشته باشند.

گنجی خاطرنشان کرد: بیماری که نارسایی کلیه دارد باید قبل از رسیدن به مراحل پیشرفته بیماری و ازهمان زمانی که کلیه‌اش تنها ۳۰ درصد کار می‌کند؛ جزء بیماریهای خاص قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت؛ یارانه دارو برای بیماران نارسای کلیه می‌دهد اما نمی‌دانیم چرا دفترچه این بیماران را ۱۰۰ برگ نمی‌کند و همچنان ۲۵ برگ است.

رئیس انجمن نفرولوژی ایران با اشاره به اینکه دفترچه بیماران کلیوی بعد از پیوند به دفترچه‌های عادی تغییر پیدا می‌کند، افزود: هیچ وقت نتوانستم خود را جای بیماران کلیوی بگذاریم که با این همه مشکلات روبرو هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز