خبرگزاری کار ایران

تشخیص زودرس سرطان دهانه رحم می‌تواند منجر به درمان قطعی شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۱۱۸

تشخیص زودرس و درمان به موقعِ سرطان‌های دهانه رحم می‌تواند با بقای طولانی این بیماران همراه باشد.

به گزارش ایلنا، تصمیم گیری در مورد درمان به مرحله سرطان، سن و وضعیت سلامتی و ترجیحات بیمار و پزشک بستگی دارد.

جراحی: رایج ترین درمان برای سرطان های دهانه رحم در مراحل اولیه، برداشتن دهانه رحم، رحم و بافت‌های اطراف آن با جراحی است.

پرتودرمانی: استفاده از اشعه ایکس با انرژی بالا برای از بین بردن سلول‌های سرطانی است. پرتودرمانی به دو صورت انجام می‌شود: پرتودرمانی داخلی و پرتودرمانی خارجی.

پرتودرمانی داخلی(براکی تراپی): از طریق دستگاهی که به صورت متناوب در طول چند روز به طور موقت در واژن و رحم قرار می گیرد، انجام می شود. پرتودرمانی داخلی به تنهایی درمان مناسبی برای سرطان های دهانه رحم در مراحل اولیه است.

پرتودرمانی خارجی: در زنان مبتلا به بیماری پیشرفته تر، پرتودرمانی خارجی به پرتودرمانی داخلی اضافه می شود تا شانس عود سرطان را کاهش دهد. پرتودرمانی خارجی پنج روز در هفته و به مدت پنج تا شش هفته به صورت سرپایی انجام می شود.

شیمی‌درمانی: بیشتر زنانی که برای سرطان دهانه رحم تحت پرتودرمانی قرار می‌گیرند، همراه با پرتودرمانی شیمی درمانی هم انجام می‌شود.

شیمی درمانی اثر مخرب رادیوتراپی بر سلول های سرطان دهانه رحم را افزایش می دهد.

به‌طور خلاصه شانس درمان سرطان دهانه رحم در مراحل اولیه با هر کدام از روش‌های ذکر شده در اکثر موارد بالاست. بنابراین تشخیص زودرس و درمان به موقع می‌تواند با بقای طولانی این بیماران همراه باشد.

 دکتر سمیرا ازقندی (متخصص رادیو آنکولوژی بیمارستان شهدای تجریش)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز