خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره شرکت تولید پمپ‌های بزرگ و توربین آبی پتکو:

طراحی و ساخت بزرگ‌ترین پمپ افقی با روش ریخته‌گری در شرکت پتکو

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۲۲۰

مدیر فنی و مهندسی و عضو هیئت مدیره شرکت پتکو از طراحی و ساخت بزرگ‌ترین پمپ افقی با روش ریخته‌گری در شرکت تولید پمپ‌های بزرگ و توربین آبی پتکو خبر داد.

 به گزارش ایلنا به نقل از فلزات آنلاین، میرجعفر سید حمزه اظهار کرد: گسترش روزافزون فرآیندهای صنعتی، تقاضا برای در اختیار داشتن مگاپمپ‌هایی با دانش فنی روز، متناسب با عملکرد قابل اطمینان و طول عمر بالا در صنایع مختلفی همچون نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه و... را در این سال‌ها به شدت افزایش داده است. در این میان به دلیل زیرساخت‌های موجود و بهره‌مندی از متخصصین کار آزموده و مجرب در شرکت پتکو و قرار گرفتن این شرکت در جمع شرکت‌های دانش‌بنیان، جملگی سبب شده است این شرکت به عنوان پیشتاز صنعت طراحی پمپ‌های سفارشی، در این حوزه مطرح بوده و با طراحی، ساخت و تست پمپ‌هایی با شرایط خاص، موفق‌تر از سال‌های قبل عمل کند.

طراحی و ساخت بزرگ‌ترین پمپ افقی با روش ریخته‌گری در شرکت پتکو

وی افزود: در همین راستا شرکت پتکو طراحی و ساخت بزرگ‌ترین پمپ افقی بین دو بیرینگ با سایز خروجی 500 میلی‌متر و سایز پروانه 800 میلی‌متر را با موفقیت انجام داد. این پمپ می‌تواند سیال با دبی پنج هزار و 200 متر مکعب را تا ارتفاع 78 متر برساند و راندمان این پمپ بیش از 92 درصد است. در گذشته در داخل کشور پمپی با این مشخصات تولید نشده و طراحی و تولید این نوع پمپ، کشور را از واردات پمپ‌های بزرگ تیپ BB1 بی‌نیاز کرده و صرفه‌جویی ارزی مناسبی را به دنبال خواهد داشت.

لازم به ذکر است شرکت پتکو به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی سدید، طراح و تولیدکننده انواع پمپ‌های سانترفیوژ یا گریز از مرکز به سفارش مشتریان برای انتقال سیالاتی مانند آب، نفت و هیدروکربن‌‌ها جهت مصارف صنعتی مانند نیروگاه‌‌ها، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، کارخانه‌های صنایع معدنی و فلزی مانند فولاد و مس و همچنین طراح و تولید‌کننده توربین‌های آبی بوده و شرکتی دانش‌بنیان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز