خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشدار داد:

کرونا در کمین کودکان کار خیابانی

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۲۶۹

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس حضور کودکان خیابانی و زباله گرد در خیابان‌ها را عاملی موثر در انتشار ویروس کرونا دانست و از بهزیستی و شهرداری‌ها خواستار جمع‌آوری آنها شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، روح‌اله بابایی صالح حضور کودکان کار در خیابان ها را با توجه به فراگیر شدن ویروس کرونا بسیار خطرناک و عاملی موثر در انتشار این ویروس دانست و گفت: در حالی که سلامت مردم به دلیل فراگیر شدن این ویروس در معرض خطر است همچنان شاهد حضور کودکان خیابانی و زباله گرد بدون استفاده از لوازم بهداشتی در سطح شهر هستیم.

او افزود: اگر آمارها حاکی از اندک بودن تعداد کودکان مبتلا به ویروس کرونا است، اما بر اساس اظهارات پزشکان این کودکان به راحتی ویروس را به خانواده منتقل می‌کنند و جان افراد مسن و سالمند خانواده را در معرض خطر قرار می‌دهند بنابراین نیاز است تدابیر لازم برای جمع آوری آنها از سطح خیابان از سوی دستگاه های متولی اتخاذ شود.

بابایی صالح با انتقاد از اینکه سال‌ها است شاهد حضور کودکان خیابانی و زباله‌گرد در خیابان‌ها هستیم، ادامه داد: جمع‌آوری و ساماندهی این قشر کودکان مورد غفلت دستگاه‌های مسئول قرار گرفته و هر چند هر سال دستگاه‌ها از جمع آوری و ساماندهی آنها سخن می‌گویند، اما متاسفانه همچنان شاهد فعالیت آنها هستیم؛ می‌طلبد یک بار برای همیشه دستگاه ها به وظیفه خود عمل کرده و نسبت به ساماندهی آنها اقدام کنند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس دهم یادآور شد: شرایط فعلی کشور مانند گذشته نیست و نباید و از موضوع کودکان خیابانی غافل شد زیرا ویروس کرونا با هیچ کس شوخی ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز