خبرگزاری کار ایران

در نامه‌‌ای انجام شد؛

گله‌مندی بازنشستگان صداوسیما از علی‌عسکری+نامه

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۸۰۶

جمعی از بازنشستگان سازمان صداوسیما در نامه‌ای از عبدالعلی علی‌عسکری به‌دلیل غیرفعال کردن کارت‌های بازنشستگی برای ورود به سازمان گله کردند.

به گزارش ایلنا، متن نامه‌ برخی پیشکسوتان صداوسیما که در فضای مجازی منتشر شده به این شرح است: 

«بسمه تعالی

جناب آقای دکتر علی‌عسکری

ریاست محترم سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران  

سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید مرکز جدیدالتأسیس صیانت سازمان در اقدامی نادر و استثنایی ضمن غیرفعال کردن کارت‌های بازنشستگی، ورود کارکنان بازنشسته سازمان را مشروط به آفیش کرده است. یعنی یک بازنشسته پس از سال‌ها خدمت صادقانه، به خانه اصلی خود با مراجعه‌کننده عادی که هیچگونه رابطه‌ای با سازمان نداشته یکسان تلقی می‌شود.  

حال ذکر چند نکته ضروری می‌کند:

۱. در کتاب‌های مدیریتی آمده است، مهمترین سرمایه یک سازمان، نیروی انسانی آن است؛ اما هیچ کجا ننوشته‌اند این سرمایه، تابع زمان اشتغال است و بازنشستگان را شامل نمی‌شود.

سیره عملی مقام معظم رهبری نیز نشان می‌دهد که ایشان این امر مدیریتی را در عمل به اثبات رسانده چرا که معظم‌له در سال ۱۳۹۵ از بین تمامی گزینه‌های سازمان، حضرتعالی را که علی‌القاعده در شرایط بازنشستگی قرار داشتید به ریاست رسانه‌ی ملی برگزیدند.  

۲. کسانی که امروز به هر دلیل از ورودشان به سازمان جلوگیری می‌شود در سخت‌ترین شرایط امنیتی کشور ضامن امنیت ملی در حیطه رسانه‌ای بوده‌اند. چه زمانی که گارد شاهنشاهی تهدیدشان می‌کرد صدای انقلاب را از آنتن رادیو و تلویزیون پخش نکنند، چه در دوران دفاع مقدس که دشمن بیگانه با هواپیماها و موشک های اهدایی ابرقدرت‌ها سعی در خاموش کردن آوای اراده‌ی ملی ایرانیان کرده بود همین کارکنان بازنشسته فعلی سازمان اعم از کارگر و کارمند، تکنسین و مهندس، نویسنده و پژوهشگر، خبرنگار و دبیر، گوینده و بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان و... بودند که با همت خویش از امنیت ملی کشور دفاع کرده‌اند. با این تفاصیل هیچ منطقی نمی‌پذیرد در دوران صلح و یا در بحبوحه‌ی جنگ نرم این نیروی آزمون پس داده، لشکری نامحرم تلقی شوند.

۳. احترام به بزرگتر، از آموزه‌های اخلاقی اسلامی است؛ شایسته است حضرتعالی که از مکتب اخلاقی آیت‌الله شاه‌آبادی برخاسته‌اید به تصمیم‌گیرندگان این حرکت نابخردانه این موضوع را یادآوری کنید که صداوسیما یک سازمان فرهنگی و به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه نظام است نه یک پادگان نظامی.

این اقدام با هر دلیلی که صورت پذیرفته باشد یک بدعت در سازمان صداوسیما محسوب می‌شود و به اعتقاد ما اهانتی به پیشینه‌ی خدمتی خدمتگذاران ملت در رسانه‌ی ملی است. لذا از جنابعالی تقاضا داریم نسبت به این حرکت غیرفرهنگی واکنش نشان دهید و ضمن لغو این تصمیم نسبت به دلجویی از بازنشستگان سازمان پیشقدم شوید.

لازم به ذکراست اگر به هر دلیلی بر این تصمیم صحه می‌گذارید، از جنابعالی دعوت می‌کنیم در یک محفل دوستانه با این جمع ضمن صرف چای در پارک ملت، تمامی کارت‌های شناسایی بازنشستگان را شخصاً از ما تحویل گرفته و ما نیز همچون سایر شهروندان در صورت مراجعه به سازمان با کارت ملی و برگه آفیش تردد خواهیم کرد.

بدیهی است که پس از جمع‌آوری امضاء و به حد نصاب رسیدن امضاءکنندگان، آن را مقامات نیز ارسال و کسب تکلیف خواهیم کرد. انشاالله.

ضمناً به دلیل عدم امکان حضور در سازمان و دیدار مستقیم شما این نامه را در فضای مجازی منتشر می‌کنیم و امیدواریم پاسخ حضرتعالی را هر چه زودتر دریافت کنیم.»

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز