خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری مطرح کرد؛

بیمه چهار میلیون کارگر قطع شده است/ ورشکستگی و تعطیلی بنگاه‌ها کارگران زیادی را بیکار کرد

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۷۶۷

مطابق آمار سازمان تأمین اجتماعی با کاهش تعداد کارگران بیمه‌شده، بیمه شدگان به ۱۰ میلیون نفر رسیده‌اند.

حمید حاج اسماعیلی (کارشناس بازار کار) از کاهش حدود ۴ میلیون نفری تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی خبر داد.

وی در گفتگو با رسانه‌ها با بیان اینکه اکنون بسیاری از بنگاه‌های رسمی کشور به تعدیل نیرو روی آورده‌اند و شاهد بیکارشدن تعداد زیادی از کارگران شناسنامه‌دار هستیم، گفت: آمار سازمان تأمین اجتماعی نشان می‌دهد که طی سه سال گذشته در شرایط خوبی قرار داشتیم و بیش از ۱۳.۵ میلیون نفر در فهرست بیمه کارگاه‌های تولیدی قرار داشتند و تحویل تأمین اجتماعی می‌شدند.

او ادامه داد: با این حال اکنون این افراد به زیر ۱۰ میلیون نفر کاهش پیدا کرده‌اند. یعنی آمار جدید این سازمان نشان می‌دهد که طی دو سال اخیر بیمه حدود چهار میلیون نفر از کارگران به دلیل تشدید تحریم‌ها قطع شده است. متاسفانه اکثر این افراد در بنگاه‌های کوچک و متوسط مشغول به فعالیت بودند که چنین کاهشی گویای ورشکستگی و تعطیلی این بنگاه‌ها است.

حاج‌اسماعیلی خاطر نشان کرد: مشخص است افراد برای تامین معیشت خود حتی به فعالیت در بازارهای غیررسمی و اقتصاد کاذب تن می‌دهند. این یک اصل در اقتصاد است؛ در واقع زمانی که بخش رسمی اقتصاد دچار رکود شود، این بازارهای غیررسمی و اقتصاد سیاه هستند که رونق می‌یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز