خبرگزاری کار ایران

هنرمندی نابینای مکزیکی با موجودات افسانه‌ای+عکس

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۹۹۳

خوزه گارسیا آنتونیو، مجسمه‌ساز مکزیکی با هنر ساخت مجسمه‌هایی از خاک رس توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. او درحالیکه زندگی‌اش را صرف هنر کرده بود در ۵۵ سالگی و در اثر ابتلا به آب سیاه چشم بینایی خود را از دست داد.

به گزارش ایلنا، این هنرمند مکزیکی می‌گوید: «بینایی من کاملا از دست رفت اما نه امیدم را از دست ندادم و نه غمگین و تلخ شدم. به زندگی‌ام نگاهی انداختم و گفتم وضعیت همین است. فهمیدم که حس شنوایی‌و لامسه‌ام به مراتب قوی‌تر شده و دوباره کارم را شروع کردم. حالا حس می‌کنم می‌توانم ببینم اما این بار با حسم. من از دستانم برای خلق فرم‌ها طوری استفاده می‌کنم که گویی آنها چشمانم شده‌اند.»

 

سانتارینا مندوزا همسر خوزه می‌گوید: «به او افتخار می‌کنم چرا که هیچوقت غمگین نیست. تازه به من هم گفته که گریه نکن، من سرپرست خانواده‌ام و کار می‌کنم.»

هنری وامدار زنان بومی منطقه

مجسمه‌ساز مکزیکی با تداوم کارهایش با وجود نابینا شدن در حوزه کارهای سرامیکی و هنر مجسمه‌سازی بسیاری را متحیر کرده است. خوزه موجوداتی افسانه‌ای از خاک رس در قالب مجسمه می‌سازد با الهام آنچه از دوره کودکی‌اش در روستا به خاطر می‌آورد و هنری که از زنان بومی منطقه آموخته است.

مجسمه‌های سرامیکی خوزه گارسیا آنتونیو در محافل هنری سراسر جهان شناخته شده است. اریک چاوز مدیر هنری او است و تلاش می‌کند آثار او را بهتر بشاساند.

ماسترو خوزه گارسیا می‌گوید: « او تمثال هنر فولکلور ایالت اوآخاکا [یکی از سی و یک ایالت مکزیک] است. جزییاتی که او در آثارش به کار می‌بندد برای ما خیره‌کننده است. به کارگیری این سطح جزییات موجب شده تا کار او به رسمیت شناخته شود و اختصاص فضا و نمایشگاه برای او را به دنبال داشته است.»

یورونیوز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز