خبرگزاری کار ایران

معمای دزدی آسان از بانک خیابان شانزه‌لیزه با اسلحه‌های قلابی

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۴۶۳

کارمندان بانک به پلیس گفتند که دزدان «مسلح» آنها را به گروگان گرفته و به یکی از آنها یک کمربند انفجاری بستند. پلیس بر این باور است که این کمربند قلابی بوده و قابلیت انفجار نداشته است.

یورنیوز: اعضای یک باند سرقت که تعداد آنها اعلام نشده، روز سه‌شنبه دوم بهمن موفق شدند پس از دزدی از ده‌ها صندوق بانک، از محل بگریزند. دزدان که با برنامه و نقشه دقیق و از پیش طراحی شده دست به این سرقت زدند، ظاهرا از صبح در برابر شعبه بانک «میه» واقع در مرکز خیابان شانزه‌لیزه پاریس کشیک می‌دادند. آنها پس از آن که دو کارمند بانک وارد ساختمان شدند، منتظر رئیس بانک ماندند و حوالی ساعت ۹ بامداد که رئیس بانک قصد ورود به بانک را داشت، آنها هم به سرعت پشت سر او وارد شدند.

کارمندان به پلیس گفتند که دزدان «مسلح» آنها را به گروگان گرفته و به یکی از آنها یک کمربند انفجاری بستند. پلیس بر این باور است که این کمربند قلابی بوده و قابلیت انفجار نداشته است. هنوز معلوم نیست که آیا سارقان به اسلحه واقعی مسلح بوده‌اند یا نه. تنها چیزی که پلیس پس از این رویداد از محل کشف کرده یک قبضه تفنگ پلاستیکی است.

دزدان سپس تابلو کوچکی را که از قبل تهیه کرده بودند روی شیشه بانک نصب کردند به طوری که از بیرون دیده شود. آنها روی این تابلو کوچک که بالای آن لوگوی بانک درج شده بود، نوشته بودند: «با عرض پوزش این شعبه به دلیل مشکلات فنی امروز از ساعت ۹ تا ۱۴ بسته است.»

به گفته کارمندان، دزدان بانک پس از آن به راحتی موجودی سی صندوق متعلق به مشتریان بانک را تخلیه کردند. آنها سپس روی بدن کارمندان و نیز در مکان‌هایی از داخل ساختمان که خودشان رفت و آمد کرده بودند مایعی ریختند که بوی شدید مایع سفیدکننده می‌داد. پلیس بر این باور است که آنها این مایع را ریخته‌اند تا اثری از تماس دست خود بر جای نگذارند. آنها تا حدود ظهر همان روز برای چند ساعت با خیال راحت در بانک بودند و پلیس تنها پس از رفتن آنها از موضوع آگاه شد.

هنوز هیچ یک از دزدان فراری شناسایی یا دستگیر نشده‌ و اطلاعاتی هم از میزان پول‌های به سرقت رفته در دست نیست.

دزدان حتی در انتخاب بانک نیز دقت داشته و این شعبه را به صورت هدفمند انتخاب کرده بودند. بانک میه شعبه بانک بارکلیز بریتانیاست که در فرانسه تغییر نام داده است. این بانک ویژه ذخیره سپرده‌های نقدی مشتریان است و شعبه مورد سرقت آن در یکی از شلوغ‌ترین و گران‌ترین محله‌های پاریس واقع شده است. بولوار شانزه‌لیزه و خیابان‌های اطراف آن در محله هشتم پاریس به جز آن که پاتوق گردشگران است، مملو از فروشگاه‌های لوکس و مشتریان پولدار هم هست.

در جریان سرقت روز سه‌شنبه که حتی جزئیات آن مانند سناریوی یک فیلم جنایی به دقت طراحی شده بود، به هیچ کسی آسیب جانی نرسید.

روزنامه لوپاریزین می‌نویسد در حالی که مسئولان بانک میه قول داده بودند شعبه شانزه‌لیزه را روز بعد از آن باز کنند، این شعبه به دلایل نامعلوم همچنان بسته است و دست کم تا آخر ماه جاری میلادی بازگشایی نخواهد شد.

ظاهرا بانک میه قبلا نیز در جریان راهپیمایی جلیقه‌زردها مورد حمله فیزیکی قرار گرفته بود. در یکی از ویدئوهایی که از اعتراض جلیقه‌زردها پیش از دزدی بانک میه در شبکه‌های اجتماعی همرسان شده، گروهی از افراد در حال شکستن شیشه‌های این بانک دیده می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز