خبرگزاری کار ایران

​معرفی بدترین سال در تاریخ بشریت در کره زمین

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۹۷۲

مطالعات جدید پژوهشگران نشان می‌دهد که بدترین سال در تاریخ حیات انسان در کره زمین، سال ۵۳۶ میلادی است.

به گزارش ایلنا، پژوهشگران اعتقاددارند که با بررسی تاریخ ملل مختلف و شرایط زندگی انسان در دوران مختلف تاریخی، موفق به کشف بدترین زمان برای زندگی انسان در کره زمین شدند. محققان می‌گویند که شواهد جدید به آن‌ها کمک کرده تا زمانی که انسان بدترین دوره زندگی در زمین را داشته را شناسایی کرده و از طریق تاریخ و به دنبال برخی از بدترین لحظات زندگی در این سیاره بپردازند.

در سال ۵۳۶ میلادی زمین دچار مشکلات متعدد و جدی شده و به دلیل کاهش شدید تابش آفتاب، مشکلاتی عدیده برای انسان به وجود آمد. در پی این سال زمین به مدت ۱۸ ماه در تاریکی فرورفته و ابرهای ضخیمی در آسمان روی خورشید را پوشاند و به همین دلیل محصولات کشاورزی عمل نیامده، دمای هوا به‌شدت کاهش‌یافته و در پی آن قحطی به وجود آمد.

بر این اساس مشخص شد که سال ۵۳۶ میلادی یکی از بدترین و نامناسب‌ترین دوره‌های برای زندگی بشر در کره زمین محسوب می‌شده و این سال را می‌توان سخت‌ترین سال زندگی انسان در کره زمین دانست.

میشائیل مک کورمیک (Michael McCormick) باستان‌شناس و تاریخ‌دان در این رابطه اعلام کرد: «سال ۵۳۶ میلادی سرآغاز یکی از بدترین دوران زندگی انسان در کره زمین بوده و اگر آن را بدترین سال تاریخ زندگی بشر محسوب نکنیم، این سال یکی از بدترین سال‌های حیات انسان در این سیاره محسوب می‌شود.»

به گفته پژوهشگران، در این دوران زمین دچار مشکلات متعدد و جدی شده و به دلیل کاهش شدید تابش آفتاب، مشکلاتی عدیده برای انسان به وجود آمد. در این سال زمین به مدت ۱۸ ماه در تاریکی فرورفته و ابرهای ضخیمی در آسمان روی خورشید را پوشاند و به همین دلیل محصولات کشاورزی عمل نیامده، دمای هوا به‌شدت کاهش‌یافته و در پی آن قحطی به وجود آمد.

بر اساس اطلاعات موجود، دمای هوا در تابستان بین ۱٫۵ تا ۲٫۵ درجه بالای صفر بوده و دمای هوا طی دهه بعدی آن به سردترین حالت خود طی دو هزار و سیصد سال پیش از آن رسید.

این مطالعات به سرپرستی مک کورمیک (McCormick) از پژوهشگران دانشگاه هاروارد انجام‌شده و آن را می‌توان ابتکاری نوین در دانش مطالعه گذشته انسان محسوب کرد. در این تحقیقات پاول مایوسکی (Paul Mayewski) متخصص زمین‌شناسی از موسسه تغییرات آب و هوائی دانشگاه ماین ()University of Maine موفق به شناسایی یک فوران شدید آتش‌فشانی در ایسلند شد که احتمالاً دلیل اصلی ایجاد ابرهای تیره و پوشیده شدن خورشید برای مدت‌زمان طولانی است.

شرح کامل این پژوهش و یافته‌های به‌دست‌آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی آنتیکیوتی (Antiquity journal) منتشرشده و شواهد موجود در آن گویای وقوع سلسله آتش‌فشان‌های زنجیروار در گوشه و کنار کره زمین در سال‌های پیش از ۵۳۶ میلادی است.

سیناپرس

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز