خبرگزاری کار ایران

غلامعلی رجایی:

استیضاح قابل قبول نیست/ نمایندگان به ربیعی کمک کنند

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۵۳۴

در روزهای اخیر با امضای تعدادی از نمایندگان مجلس استیضاح وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی از سوی هیات رئیسه پارلمان اعلام وصول شد تا تنها چند ماه بعد از آنکه علی ربیعی در جلسه استیضاح اواخر اسفند توانسته بود رأی اعتماد بگیرد برخی از نمایندگان بار دیگر او را به مجلس بکشانند تا به سوالات و محورهایی که تعیین شده پاسخ دهد.

به گزارش ایلنا، اینکه به فاصله اندکی بار دیگر ربیعی باید به بهارستان برود را با یک فعال سیاسی مطرح کردیم و از او پرسیدیم این تصمیم مجلس را چگونه ارزیابی می کند.

غلامعلی رجایی در گفت و گو با شفقنا گفت: حرکات برخی نمایندگان مجلس این روزها تعجب آور است، با نگاهی به شرایط امروز کشور و آنچه دشمنان به دنبال آن هستند بیش از هر چیز می طلبد که همدلی در میان مسئولان افزایش یابد. اگر هرکسی سخنان وزیر خارجه آمریکا را که به تازگی در میان برخی ایرانی-آمریکایی ها ایراد کرده بود را بخواند از شرایط پیچیده امروز به خوبی آگاه می‌شود.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی که طرف مقابل به دنبال تضعیف دولت و کشور است نمایندگان نباید از وزرا یقه گیری کنند و در واقع زمان مناسبی برای استیضاح نیست. البته نمی توان حق نظارتی مجلس را منکر شد اما باید گفت نیاز است برخی نمایندگان مجلس با زمان شناسی مناسب تدبیر بیشتری به خرج دهند. همین مجلس طرح سوال از رئیس جمهور را هم در نظر گرفته دولتی که ۲۵ میلیون رای آورده نباید در داخل تضعیف شود.

رجایی اظهار داشت: نمایندگان مجلس با اقدامی چون استیضاح وزیر کار در واقع خطا می کنند چرا که در شرایط فعلی نیاز است اکر خانه ملت انتظاراتی را از وزرا دارد با آنها به گفت و گو بپردازد تا آنچه لازم است اجرایی شود و برخی اشکالات رفع شود.

وی بار دیگر تاکید کرد: در شرایطی که در منطقه و جهان برخی دشمنان با تمام توان به دنبال تضعیف ایران هستند نیاز است نمایندگان و دولت اختلاف های خود را از مسیر گفت و گو و نزدیکی عقاید به پیش ببرند.

مشاور سابق مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی دولت باید به سمت جلو حرکت کند و اقدام هایی چون استیضاح وزرا آنهم وزیری که به تازگی رأی اعتماد گرفته تنها موجب می شود دولت به عقب برگردد و سرعت فعالیت های اجرایی کاسته شود که چنین موضوعی به نفع جامعه و مردم نیز نیست.

این فعال سیاسی در پایان گفت: کشاندن وزرا یا سوال از رئیس جمهور نمی تواند راهگشای حل برخی مشکلات باشد بلکه نیاز به هم افزایی در فعالیت ها میان مسئولان به چشم می خورد. نمایندگان می توانند با توجه به حجم زیاد مسئولیت هایی که در ذیل مدیریت وزیر کار قرار می گیرد با مشاوره و راهنمایی از طریق افزایش ارتباطات به حل مشکلات کمک کنند اما اینکه وزیر را به مجلس برای استیضاح بکشانند در چنین موقعیتی قابل قبول به نظر نمی رسد و تنها تضعیف دولت از داخل به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز