خبرگزاری کار ایران

دانشمندان کشف کردند؛

کشف نوعی باکتری که اکسیژن مریخ را فراهم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۳۷۷

دانشمندان به تازگی موفق به کشف نوعی باکتری شدند که می‌تواند اکسیژن را در سیارات دیگر تولید کند.

به گزارش ایلنا، دانشمندان اعلام کردند: در یک مطالعه بین‌المللی، باکتری که می‌تواند در نور کم و تحمل شرایط سخت عمل کند، کشف شد. این ویژگی‌ها ممکن است به انسان‌های ساکن مریخ کمک کند.

براساس گزارش «سی‌جی‌تی‌ان»، این مطالعه که توسط محققان دانشگاه ملی استرالیا انجام شد روند فتوسنتز یک سیانوباکتری به نام (Chroococcidiopsis) که به مدت بیش از دو و نیم میلیارد سال در زمین وجود داشته و می‌تواند کلید تولید اکسیژن را در دیگر سیارات حفظ کند، کشف کرد.

از آنجایی که باکتری‌های معمولی از نور خورشید برای تبدیل آب به اکسیژن استفاده می‌کنند، این باکتری می‌تواند روند فتوسنتز را در شرایط مشابه نور کم در مریخ انجام دهد.

دانشمندان این دانشگاه گفتند: امیدواریم تا بفهمیم که چگونه این باکتری می‌تواند به ما برای تولید اکسیژن در دیگر سیارات کمک کند.

«الماس کارائوس» یکی از محققان این دانشگاه صبح روز جمعه در یک نشست خبری گفت: ما می‌دانیم که اتمسفری در مریخ وجود ندارد و اکسیژن جو زمین توسط سیانوباکتری‌ها ساخته شده بود.

وی افزود: هنگامی که سطح نور پایین است و تنها نور قرمز وجود دارد این باکتری‌ها یک موتور فتوسنتز کارآمد کاملا متفاوتی را روشن می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز