خبرگزاری کار ایران

محاکمه مجدد قاتلان معاون وزیر

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۶۵۹

حکم قصاص و زندان زن و شوهر جوان که معاون وزیر را کشته بودند در دیوان عالی کشور نقض شد تا آنها دیروز باردیگر پای میز محاکمه قرار بگیرند.

به گزارش ایلنا، نوزدهم آبان 92 معاون یکی از وزرا با شلیک دو گلوله در خودروی پژو پارس مشکی‌اش در ابتدای خیابان جانبازان شرقی کشته شد و عاملان جنایت در تاریکی شب گریختند.

زمان زیادی از این ماجرا نگذشته بود که پلیس با تحقیقات گسترده رد یک زن و شوهر را یافت و آنها را بازداشت کرد. زن جوان که از بستگان پدری معاون وزیر بود به جنایت با همدستی همسرش اعتراف کرد.

این زوج در بازجویی‌های بعدی علت قتل را اختلاف کهنه با قربانی اعلام کردند. مرد جوان گفت: من و همسرم طبق نقشه‌ای که کشیده بودیم با مقتول قرار گذاشتیم. همسرم به بهانه گفت‌وگو با مقتول برای حل مشکلات زندگی‌مان به ملاقات قربانی رفت. من هم که چادر به سر کرده بودم همراه همسرم رفتم. ما سوار ماشین مقتول شدیم و من دریک فرصت مناسب دو گلوله به سمت او شلیک کردم.

این زوج در شعبه 74 دادگاه کیفری سابق استان تهران غیرعلنی و پشت درهای بسته محاکمه شدند و ادعای مهدورالدم بودن قربانی را مطرح کردند.

قضات دادگاه مرد جوان را به قصاص و همسرش را به جرم معاونت در قتل به 15سال زندان محکوم کردند. اما این حکم در شعبه 24 دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و تائید نشد. به این ترتیب پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه هم‌عرض فرستاده شد. در این میان چون فرزند کوچک مقتول محجور بود پرونده به دفتر دادستان فرستاده شد و دادستان از طرف فرزند محجور قربانی درخواست دیه را مطرح کرد.

به این ترتیب متهمان دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمد باقر قربان‌زاده و با حضور یک قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستادند. در ابتدای این جلسه پسر قربانی برای عاملان جنایت حکم قصاص خواست. سپس متهم روبه‌روی قضات ایستاد و حرف‌های قبلی‌اش را تکرار کرد. وی گفت: من به خاطر مهدورالدم بودن مقتول او را کشتم و از این کار پشیمان نیستم. او اگر برادرم هم بود مستحق مرگ بود. مقتول اگر ده بار دیگر هم زنده شود او را می‌کشم.

همسر این متهم نیز گفت: حرف جدیدی برای دفاع ندارم. من دفاعیاتم را در جلسه قبل مطرح کرده‌ام.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

منبع: جام جم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز