خبرگزاری کار ایران

دیدار با مرد عنکبوتی در الیزه

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۵۸۸

مامادو به دلیل ارائه رفتار شجاعانه مدال شجاعت و ایثار دریافت کرده است. همچنین مکرون قول داده روند اعطای کارت شهروندی فرانسه به او سریع‌تر انجام شود.

اسناد و مدارکی که به دست روزنامه گاردین رسیده، نشان می‌دهد ارزش ثروت انباشته دو دانشگاه قدیمی و معتبر بریتانیا یعنی آکسفورد و کمبریج (آکسبریج) روی هم به چیزی حدود ۲۱‌  میلیارد پوند می‌رسد. گاردین در تیتر یک این خبر را منتشر کرده است. منظور از ثروت انباشته، ساختمان‌های قدیمی، لوازم و وسایل آنتیک و کم‌نظیر مثل مجسمه‌ها و دیگر نمادهای هنری و... است که درون مجموعه آکسفورد و کمبریج وجود دارد. با این حساب، در طول بیش از یک قرن ثروت قابل ملاحظه‌ای برای صاحبان این مجموعه انباشت شده است.

همین موضوع باعث می‌شود انتقاداتی درباره نحوه سرمایه‌گذاری‌های این مجموعه دانشگاهی مطرح شود؛ ازجمله انتقادهایی که دیوید لامی، نماینده حزب کارگر، طرح کرده است. او گفته با این میزان درآمد و دارایی چرا آکسبریج در جذب دانشجوها و همچنین مهیاکردن شرایط تحصیل بهتر برای آنها ناکارآمد بوده است؟

روزنامه گاردین در عکس یک، دیدار مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و مامادو گاساما، شهروندی مالیایی را در کاخ الیزه به تصویر کشیده است. مامادو به دلیل ارائه رفتار شجاعانه مدال شجاعت و ایثار دریافت کرده است. همچنین مکرون قول داده روند اعطای کارت شهروندی فرانسه به او سریع‌تر انجام شود.

مامادو پسربچه چهارساله‌ای را که از بالکون یک ساختمان چهار طبقه آویزان بوده، نجات داده است. فرانسوی‌ها بعد از این واکنش، به مامادو لقب مرد عنکبوتی داده‌اند. نکته جالب اینکه مراکز خدمات امدادی و آتشنشانی فرانسه به مامادو پیشنهاد استخدام داده‌اند.

منبع: شرق

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز