خبرگزاری کار ایران

پرونده طاهره در ایستگاه قسامه

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۹۸۸

​با شکسته شدن حکم قصاص زن جوان که متهم به همسرکشی است، این پرونده به ایستگاه قسامه رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از جام‌جم، صبح دوم فروردین ماه سال 94 طاهره 34ساله که از آپارتمانش در محله نعمت آباد بیرون دویده بود از همسایه‌ها کمک خواست. همسایه‌ها وقتی وارد خانه این زن شدند با جسد خونین شوهر 30 ساله‌اش به نام سجاد روبه‌رو شدند. طاهره گفت: وقتی من و شوهرم با هم درگیر شدیم او با چاقو به سینه‌اش زد و خودکشی کرد.

وقتی پزشکی قانونی در گزارشی فرضیه خودکشی را رد و اعلام کرد مرد جوان براثر اصابت تیغه چاقو از سوی یک نفر دیگر به قتل رسیده است بار دیگر طاهره تحت بازجویی قرار گرفت، اما منکر قتل شد.

در حالی که طاهره خود را بی گناه می‌خواند در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و مادر شوهرش برای وی حکم قصاص خواست.

طاهره گفت: من و سجاد هشت سال قبل در شهرستان با هم ازدواج کردیم و برای زندگی به تهران آمدیم. چون بچه‌دار نمی‌شدیم خانواده سجاد در زندگی‌مان دخالت می‌کردند وخیلی اوقات باعث درگیری بین ما می‌شدند.

وی ادامه داد: سجاد معتاد و عصبی شده بود. چون روز ششم عید جشن عروسی برادرزاده‌ام بود. از سجاد خواستم برای شرکت در جشن عروسی به شهرستان برویم اما او بهانه‌گیری کرد و سر همین موضوع با هم درگیر شدیم. دعوای ما چند ساعت طول کشید. سجاد که حال طبیعی نداشت به آشپزخانه رفت و یک کارد به دست گرفت و به سینه‌اش زد. من که شوکه شده بودم چاقو را از سینه‌اش بیرون کشیدم و با داد و فریاد همسایه‌ها را خبر کردم.

در پایان جلسه، هیات قضایی طاهره را به قصاص محکوم کرد. اما این حکم در دیوان عالی کشور تایید نشد. به این ترتیب پرونده بار دیگر برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. قضات دادگاه دیروز پس از مشورت این پرونده را لوث تشخیص داده و حکم به برگزاری قسامه دادند. به این ترتیب قرار شد اولیای دم 50 نفر از بستگان نسبی خود را به دادگاه معرفی کنند تا قسم بخورند طاهره قاتل است و برای وی حکم قصاص صادر شود. در غیر این صورت زن جوان 50 بار سوگند بی‌گناهی می‌خورد و از اتهام قتل شوهرش تبرئه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز