خبرگزاری کار ایران

قیچی دولب تلویزیون لوگوی تلگرام را برید

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۳۳۶

زمانی مارشال مک لوهان گفت که عصر، عصر فناوری اطلاعات است. از آن روز مهم نیست چقدر گذشته است، اما حالا وضع طوری شده و فناوری اطلاعات به جایی رسیده که کوچکترین تحرکات در عرصه رسانه یا هر جای دیگر خیلی زود به اطلاع همه می‌رسد.

به‌ویژه درباره گاف‌های تلویزیون که حساسیت‌های زیادی وجود دارد و از قضا خود تلویزیون هم به بدترین شیوه و با کج‌سلیقگی تمام محدودیت‌های خود را اعمال می‌کند.

در این‌که تلویزیون قرار نیست هر چیزی را نشان دهد بحثی نیست، اما شاید بتوانند خیلی بهتر با موضوع «سانسور یا قیچی» در سیما برخورد کنند.

آخرین مورد این کج‌سلیقگی‌ها، سولاریزه کردن لوگوی تلگرام در شبکه سه سیماست که حرف و حدیث‌های زیادی را به وجود آورد.

حذف این لوگو درحالی‌که پیش از این خود صداوسیما و برنامه‌هایش به قول وزیر ارتباطات، مهمترین مبلغ آن بودند، این ذهنیت را به وجود آورد که دامنه سانسور در سیما بسیار گسترده و از حد موضوعات شرعی فراتر است، چه آن‌که اگر پیش از این به تلویزیون این نقد وارد می‌شد که چرا پای داور زن را قیچی کرده یا چرا داور زن در مسابقات فوتبال را از بسیاری از صحنه‌ها حذف کرده، حالا به آنها این نقد وارد است که دیگر لوگو چرا؟ آن هم لوگویی که تا ١٠ روز پیش راه‌ به راه زیرنویس برنامه‌های تلویزیونی می‌شد.

این کج‌سلیقگی در افواه عمومی دست‌کم تلویزیون را با اتهام مواجه می‌کند و حتی اگر مدیران تلویزیون چنین نظری نداشته باشند، از اقدامات انجام شده، چیزی جز این برنمی‌آید. حالا به همین بهانه، تعدادی از این نوع قیچی‌کردن‌ها را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهیم.

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز