خبرگزاری کار ایران

حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۰۰۴

حتما آمارهای متفاوتی درباره تعداد کودکان بازمانده از تحصیل شنیده‌اید. هنوز تعداد زیادی از کودکان هستند که از تحصیل بازمانده‌اند.

در همین راستا موسسه دارالاکرام از ابتدای تاسیس به دنبال ایجاد شرایطی برای رفع مشکل کودکان بازمانده از تحصیل بوده است. دارالاکرام موسسه‌ای غیرانتفاعی و غیردولتی است. این موسسه حدود 17 سال است دانش‌آموزان محروم و بی‌سرپرست را بورسیه تحصیلی می‌کند و امروز تعداد آنها بیش از 2800 نفر شده است.

از سال 1394 نیز سامانه نرم‌افزاری «به مهربانی» راه‌اندازی شده است تا دانش‌آموزان بیشتری برای حمایت در تحصیل شناسایی شوند.

تمام هزینه‌های این فعالیت‌ها از جمله بورسیه دانش آموزان و هزینه‌های پشتیبانی توسط کمک‌های افراد خیر (حامی و بانی) که تنها منبع درآمد موسسه است تامین می‌شود.

مهمترین وجه تمایز موسسه با سایر سازمان‌های ارائه دهنده خدمات تحصیلی این است که دانش‌آموزان با دریافت بورسیه و نه مستمری در فرآیند رشد خود سهیم می‌شوند. بدین گونه که مبلغ بورسیه با توجه به پایه تحصیلی، معدل و امتیازات آن‌ها در حوزه‌های مختلف پرداخت می‌شود.

همچنین خدمات تخصصی مددکاری، آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی، معیشتی و مهارت‌آموزی با توجه به موقعیت، نیاز ها و علاقه مندی‌های دانش آموزان ارائه می‌شود.

موسسه دارالاکرام بدینوسیله درخواست می‌کند اگر پیشنهادی برای بهتر شدن کار این موسسه دارید در سایت «به مهربانی» (bemehrbani.ir) در بخش«ارتباط با مخاطبان» اطلاع دهید و یا  اگر کودک مستعد و محرومی را می‌شناسید که موسسه می‌تواند از او حمایت کند در بخش معرفی دانش‌آموز معرفی کنید و به آلبوم دانش‌آموزان منتظر بورسیه هم سر بزنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز