خبرگزاری کار ایران

دختر تحصیل‌کرده در دام یک کلاه‌بردار/ به من گفت تو را به ترکیه می‌برم و از آن‌جا راهی کانادا می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۵۴۸

دختر جوان که به دنبال آشنایی در فضای مجازی با مردی غریبه نه تنها درگیر ماجرای کلاهبرداری شده، بلکه در آرزوی ازدواج و تحصیل در خارج از کشور به بیراهه تباهی قدم گذاشته بود، به کلانتری مشهد مراجعه کرد.

وی در حالی که بیان می‌کرد آبرو و سرمایه‌ام را از دست داده‌ام به مشاور و کارشناس اجتماعی کلانتری مشهد گفت: فروردین سال گذشته بود که با «فرمان» در یکی از گروه‌های اجتماعی شبکه مجازی آشنا شدم. او تظاهر به وکالت می‌کرد و مدعی بود پدر و مادرش در کانادا اقامت دارند. رابطه ما در فضای مجازی خیلی زود صمیمانه شد به طوری که من حتی در کلاس‌های درس دانشگاه نیز مدام از طریق تلفن هوشمند با او در تماس بودم.

آشنایی ما طی چند روز بعد به ملاقات‌های حضوری کشید و من تلاش می کردم بعد از دانشگاه نزد او بروم. حدود یک هفته بعد از این ارتباطات پنهانی «فرمان» پیشنهاد ازدواج داد.

وی مدعی بود پدر و مادرش ساکن کانادا هستند و قرار است برای شرکت در عروسی خواهرش به مشهد بیایند و در همان زمان نیز از من خواستگاری کنند. ولی من آمادگی ازدواج نداشتم چرا که می‌ترسیدم نتوانم بعد از ازدواج ادامه تحصیل بدهم.

«فرمان» در یکی از ملاقات‌ها نیز مدعی شد که قبلا ازدواج کرده اما در دوران نامزدی همسرش را طلاق داده است. هنوز بیشتر از دو ماه از آشنایی ما نمی‌گذشت که روزی نزد من آمد و گفت: پدرم که چشم پزشک است سوله بزرگی در مشهد خریده و می‌خواهیم با یکدیگر دارو به کشور وارد کنیم. او سپس از من خواست با پرداخت مبالغی سهامی در شرکت آنها داشته باشم. آن قدر خام حرفهایش شده بودم که حدود پنج میلیون تومان به شماره حساب یک زن واریز کردم. «فرمان» ادعا می‌کرد آن زن منشی دفتر وکالتش است و به خاطر مسائل تحریم با حساب او کار می‌کند. با این وجود بسیاری از مدارک و کارت دانشجویی من نزد فرمان بود تا شهریه باقی مانده دانشگاه مرا پرداخت کند.

در همین روزها بود که مدعی شد درخواست تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه کانادا را برایم ارائه داده و در حال طی کردن مراحل اداری است و من هم بسیاری از مدارکم را از طریق تلگرام برایش ارسال کردم. او می‌گفت: بعد از دریافت وام هنگفت پرورش دام از جهاد کشاورزی راهی ترکیه می‌شویم تا در مصاحبه مهاجرت شرکت کنیم و بعد از آن من با گرفتن ویزای تفریحی می‌توانم نزد او به کانادا بروم. در این میان فرمان برای جلب اعتمادم سفته‌ای به مبلغ هشت میلیون تومان به من داد و رسید گرفت اما خیلی زود متوجه شدم که مبلغ سفته هشت میلیون ریال است! وقتی با او تماس گرفتم و موضوع را گفتم مدعی شد که خط تلفنش دچار مشکل شده است و از آن به بعد دیگر تلفنش خاموش شد و من تازه فهمیدم که مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌ام.

منبع: خراسان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز