خبرگزاری کار ایران

اعتلای کشور فارغ از رویکردهای جنسیتی

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۷۷۶

هفته تکریم زن و مقام مادر، این مناسبت اجتماعی فرصتی برای تمرکز هرچه بیشتر به جایگاه، فعالیت‌ها، اقدامات، نیازها و خواست‌های زنان است و زمانی برای ارزیابی انچه که تاکنون برای این نیمه جمعیت انجام داده و انچه که این زنان برای طی طریق بدان نیاز دارند را مهیا می‌نماید.

فاطمه ذوالقدر- نماینده تهران در مجلس در روزنامه تجارت نوشت: یقینا پیمودن مسیر رشد و توسعه اقتصادی پایدار کشور وابسته به مشارکت اجتماعی و اقتصادی همه اقشار جامعه اعم از زنان و مردان است و به عبارتی یک دست صدا ندارد امروز در شرایطی هستیم که اعتلای کشور ملزم به خدمت و تلاش سرمایه‌های انسانی جامعه فارغ از رویکردهای جنسیتی است تا آنچه که عدالت و رفاه اجتماعی شناخته می‌شود با رعایت الگوی اقتصاد مقاومتی فراهم شود. 

اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که در ان پویایی و فعالیت اقتصادی بر محور خلاقیت، نوآوری و خودکفایی قرار گرفته است و تحقق این مهم منوط به چینش سنگهای بنای توسعه یافتگی به صورت درست و مستحکم در بنای توسعه پایدار است تا اتیه اقتصادی کشور را برمبنای توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی رقم زنیم. 

در این میان با توجه به سیاستهای افزایش مشارکت اجتماعی زنان، می‌توان زنان کارآفرین را جلوه‌ای درخشان از حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی برشمرد که با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مدظله العالی در کنار کارآفرینی، موجبات رونق تولید و کاهش وابستگی به بخش دولتی از نظر اشتغال را فراهم کرده‌اند و با دیدن این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در جامعه زنان بر خود می‌بالم و احساس غرور می‌کنم. شما زنان کارافرین، اشتغالی با محوریت عنصر نوآوری و خلاقیت را ایجاد کرده‌اید که با توجه به شرایط اقتصادی تحمیلی وارده بر کشور، ابتکار عمل‌های خارق العاده داشته‌اید و نهایتا سهم قابل توجهی از تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص خواهید داد و در این خصوص دولت تدبیر و امید نیز به نوبه خود حمایت‌های مادی و معنوی از کارآفرینان را برای پا گرفتن مشاغل جدید باید در دستور کار خود قرار داده تا کارآفرینان را به قهرمانان جدید جهان کسب‌ و ‌کار تبدیل نمایند.

آنچه که در کار افرینی بسیار باید مدنظر باشد پذیرش ریسک می‌باشد چرا که هر کسب و کار نوپایی ریسک اقتصادی خاص خود را دارد اما کارافرینان بخصوص زنان کارآفرین نشان دادن ریسک بالای این عرصه هراسی در دل انها نمی‌افکند و شاهدی برای این مصداق که خواستن توانستن هست شده‌اند و امروز این جست‌وجوگران کنجکاو برای مخاطره، یادگیری و فرصت‌ها افتخاراتی افریده‌اند که نیازمند تقدیر و پاسداشت است.

تا دیگران با این افراد و توانمندی انها اشنا شوند و بتوانند ظرفیت‌های بالقوه خویش را به بالفعل مبدل سازند. کارافرینی انواع ریسک‌ها را با خود رقم میزند و بخصوص در دنیای مردانه‌ای که قطار حرکت به طرف عدالت جنسیتی را به کندی می‌پیماید نیازمند حمایت‌ها و مساعدت‌های بیشتر هست که در خانه ملت این توجه و نگاه ویژه به کارافرینان و فعالان اقتصادی به خصوص زنان وجود دارد و قبول دارم که مشکلات بسیاری را تجربه کرده و دارا هستید اما این مسیر جز با سعه صدر و اتحاد و انسجام و همدلی قابل طریقت نیست و از همه ملت شریف درخواست دارم با تغییر در الگوی مصرف از کالای خارجی به کالای ایرانی، حمایت معنوی لازم از این مهم را بعمل اوردند تا فرهنگ جامعه با خواست‌های ان همراستا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز