خبرگزاری کار ایران

ده شهر که بهترین آب و هوا را دارند ‌

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۳۹۲

دنیای ما دارای تنوع بسیار است و بخش‌های مختلف آن دارای مناظر زیبا و شرایط آب و هوایی متفاوت است.

برای مثال در بخش‌های مختلف کشور هندوستان چهار فصل متفاوت وجود دارد، در حالی‌که در همین کشور، شهرهایی مانند بنگلور و بمبئی وجود دارند که در طول سال آب و هوایشان تغییری نمی‌کند. شهر های بسیاری در جهان هستند که در طول سال شرایط آب و هوایی یکسانی را تجربه می‌کنند.

۱.  سن دیه گو، ایالات متحده

شهر سن دیه گو (SAN DIEGO) در طول سال دارای آب و هوای معتدل و شگفت انگیزی است. میانگین دما در فصل تابستان حدود ۲۲ درجه سانتیگراد و در طول فصل زمستان ۱۴ درجه سانتیگراد می باشد. این شهر در بین بازدیدکنندگان به بهترین شهر برای فعالیت های ساحلی معروف است؛ چراکه در هر سال ۳۰۰ روز آن آفتابی است. این شهر بیشترین بازدیدکننده را در فصل تابستان دارد. حدود ۳۳ ساحل زیبا در این شهر وجود دارد که از ماه ژوئن تا اوت همواره مملو از بازدیدکنندگان است. ورزش های آبی و جاذبه های مختلفی در این شهر وجود دارد که به شما به اندازه یک عمر تجربه میدهد. سن دیه گو یکی از خوش آب و هواترین شهر های جهان است.

۲. مالاگا، اسپانیا

مالاگا (Malaga) شهری در اسپانیا است که دارای آب و هوایی نیمه گرمسیری و مدیترانه ای می باشد. درست مانند سن دیه گو در ایالات متحده، مالاگا نیز ۳۰۰ روز در سال آفتابی است. این شهر همچنین گرمترین فصل زمستان را در میان تمام شهرهای اروپایی دارد.  شهر روندا (Ronda) در اسپانیا نیز یکی از زیباترین و کوچکترین شهرهای اروپاست که باید حتما از آنجا دیدن کنید.

۳. جزایر قناری، اسپانیا

جزایر قناری (Canary Islands) در ساحل غربی آفریقا واقع شده است. این منطقه حدود ۷ جزیره مختلف وجود دارد که در تمام آنها بهترین شرایط آب و هوایی در طول سال حاکم است. فصل تابستان دراین جزیره زیاد گرم نبوده و مانند فصل زمستان  معتدل است. تنریف (Tenerife) معروف ترین جزیره در میان ۷ جزیره ی قناری است و این شهرت به خاطر آب و هوای دلپذیر آن است. دمای هوا در آنجا از ۱۷ تا ۲۴ درجه سانتیگراد متغیر است.

۴. سیدنی، استرالیا

شهر سیدنی (Sydney) در استرالیا به خاطر میراث فرهنگی و سیستم آموزشی با کیفیت آن شهرت یافته است. این شهر دارای چشم اندازی زیبا و آب و هوایی فوق العاده مطبوع در تمام طول سال می باشد. آب و هوای سیدنی معتدل و دلپذیر است. آسمان این شهر 340 روز در سال آفتابی است که از سن دیه گو و مالاگا نیز بیشتر است. تابستان سیدنی گرم و زمستان هوا معتدل می باشد اما فصل بهار در این شهر بخاطر فعالیت های ساحلی و دیگر ورزش های آبی در میان بازدیدکنندگان محبوب تر است. چشم اندازهای طبیعی و فرهنگی زیادی در سیدنی وجود دارد که میتوانید از آنها دیدن کنید. سیدنی از معروف ترین شهرهای جهان است که به آب و هوای معتدل شهره است.

۵. سائوپائولو، برزیل

سائوپائولو (SAO PAULO) یکی از شهرهای پرجمعیت برزیل است. این شهر در بخش جنوب شرقی این کشور واقع شده است. این شهر همچنین در قسمتی غربی توسط کوه های کم ارتفاع احاطه شده که سبب می گردند در طول سال دارای دمایی ملایم و مطلوب باشد. درجه حرارت سائوپائولو از ۲۲ تا ۲۸ درجه سانتیگراد متغیر است. این شهر بهترین مقصد گردشگری و کسب و کار در کشور برزیل است. شهر سائوپائولو در طول سال ۱۲ میلیون بازدیدکننده دارد.

۶. کون مینگ، چین

شهر کون مینگ (Kunming)  که در استان یون نان چین قرار دارد. در طول سال دارای آب و هوایی مطلوب و ملایم است و شما می توانید در هر زمانی اراده کنید از این شهر بازدید نمایید. این شهر به دلیل شرایط آب و هوایی فوق العاده و درجه حرارت مطلوب، شهر بهار نیز نامیده می شود. کون مینگ دارای چشم اندازی زیبا و مکان های تاریخی بسیار می باشد که به اندازه یک عمر به شما تجربه می دهد.

۷. لوخا، اکوادور

لوخا (LOJA) در جنوب اکوادور واقع شده است. این شهر دارای هوایی بهاری در تمام طول سال است و در ارتفاع ۶۷۸۸ فوتی از سطح دریا قرار دارد، ارتفاع زیاد این شهر از سطح دریا دلیل اصلی بهره مندی از چنین آب و هوایی معتدل و مطلوب است. شهر لوخا تغییرات دمایی کمی دارد و دمای هوا از ۲۶ تا ۳۰ درجه سانتیگراد متغیر است. این شهر به پایتخت فرهنگی و موسیقی کشور اکوادور نیز معروف است.

۸. اوآهو، هاوایی

جزیره اوآهو (Oahu)، به دلیل چشم اندازهای زیبا و شگفت انگیز و شرایط آب و هوایی عالی در تمام طول سال، محبوب ترین جزیره در نزد گردشگران است. زمانی که این جزیره بسیار شلوغ می شود به آن «مرکز گردهمایی ها» نیز می گویند. تغییرات آب و هوایی بسیار اندک و معمولا بین ۲۴ تا ۳۲ درجه سانتیگراد می باشد. زیبایی مناظر جزیره بسیار چشم نواز است.

۹. نیس، فرانسه

شهر نیس(NICE) در خط ساحلی مدیترانه ای کشور فرانسه واقع شده است. این شهر ، دریایی زیبا به رنگ سبز- آبی دارد و همانطور که از نام شهر پیداست، دارای شرایط آب و هوایی معتدل و دلپذیر در طول سال است. این شهر در قسمت شمالی توسط تپه ها احاطه شده است. این ناحیه در فصل بهار در نزد گردشگران محبوبیت زیادی دارد. آنها می توانند از خیابان های باریک، نمای قدیمی شهر و موقعیت های خرید در منطقه لذت ببرند.

۱۰. مدلین، کلمبیا

مدلین(MEDELLIN) در منطقه کوه سبز اورا (Aura) و در ارتفاع ۴۹۰۵ فوتی از سطح زمین واقع شده است. علت اصلی اعتدال و دلپذیر بودن آب و هوای این منطقه همین ارتفاع از سطح دریا می باشد. مدلین به علت داشتن هوای فوق العاده بهاری در تمامی طول سال، به شهر بهار ابدی معروف است. دمای هوا از ۱۸ تا ۲۸ سانتیگراد متغیر است.

منبع : earthnworld

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز