خبرگزاری کار ایران

مخالفت کمیسیون صنایع مجلس با تفکیک یک وزارتخانه

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۷۶۵

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از مخالفت اکثریت اعضای این کمیسیون با تفکیک یک وزارتخانه خبر داد.

محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه اخیراً پیشنهاد  تفکیک وزارت صنعت و معدن و تجارت  در این کمیسیون مطرح و اکثریت اعضا با آن مخالفت کردند، گفت: تاریخچه وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در گذشته چهار وزارتخانه صنایع سنگین، صنایع، معادن و بازرگانی وجود داشت که هر کدام از این وزارتخانه‌ها بخش‌های فراوانی در سراسر کشور داشت و باعث شده بود تا تصدی‌گری دولت چندین برابر باشد.

وی با تاکید بر اینکه هرگاه به دنبال تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم باید برای این تصمیم امتیازهای ویژه‌ای قایل شویم تا تفکیک توجیه پذیر باشد ادامه داد: شاید عده ای اصرار داشته باشند که این چهار وزراتخانه در گذشته مزیت‌هایی داشته اما امروز که ادغام صورت گرفته، این مزیت‌ها به عیب تبدیل شده و دیگر نمی‌توان به گذشته دل خوش بود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با یادآوری اینکه در گذشته وقتی چهار وزراتخانه داشتیم، تمامی آن بخش‌ها دولتی بود افزود: امروز دیگر بسیاری از آن بخش‌ها دولتی نیست یا تبدیل به شبه دولتی شده و نمی‌توان از توانایی آنها استفاده کرد.

کوهکن با اعلام اینکه در گذشته سیاست‌گذاری برای چهار وزراتخانه در ستاد بود اظهار داشت: پس از ادغام بسیاری از سیاستگذاری‌ها در مسیر صف اتفاق افتاد بنابراین دیگر نمی توانیم آن مواردی که به کار اجرایی مشغول شده را به کار ستادی بازگردانیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن هدف از ادغام را افزایش نظارت اعلام کرد و گفت: وقتی چندین وزارتخانه را ادغام کردیم به دلیل آن بود که از حجم وزارتخانه‌ها بکاهیم تا نظارت را افزایش دهیم و رویکرد به سوی واگذاری بسیاری از امور به بخش خصوصی و نظارت بر عملکرد آنها بود که اگر بار دیگر تفکیک صورت بگیرد باید دستگاه‌های عریض و طویل را ایجاد کنیم و با این کار حرکت را سنگین می‌کنیم که به زیان صنعت، معدن و تجارت کشور خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز