خبرگزاری کار ایران

فریادهای بازیگر نزدیک به احمدی‌نژاد و پاسخ اسعدیان

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۲۴۲

روز گذشته فیلمی کوتاه در فضای مجازی منتشر شد که در آن احمد نجفی، بازیگر، ‌مجری و تهیه‌کننده سینما و از یاران احمدی‌نژاد، مشغول فریادزدن است.

در این فیلم که به شکلی حرفه‌ای تصویربرداری و حتی تدوین شده، ‌احمد نجفی در راهروی سازمان سینمایی در کنار افرادی مانند داریوش بابائیان، ‌حبیب اسماعیلی، ‌مانی باغبانی و علی‌اکبر ثقفی ایستاده و خطاب به شورایی که نامش چندان مشخص نیست، در جملاتی مواضع خود را علیه آن بیان می‌کرد. او در این ویدئو با حالت پرخاش‌جویانه گفت: «من بهشون گفتم نذارید به این جام {گلویم} برسد. من امروز «تحصن» غذا می‌خواهم بگیرم. من تا شورای صنفی کثیف را از بین نبرم ول نمی‌کنم. هرکسی با این شورا سر... دارد. من بابای اینها را درمی‌آورم. قسم قرآن خوردم... گفتم تا فردا ببین چه بکنم با اینها. این شورا غیرقانونی است. این شورا ظالم است. هر کی آنجا نشسته یک الیتِ خاص است... من نمی‌گذارم... بنا به کاری که سال‌ها کار صنفی کرده‌ام، از صنفم مقابل این شورای بی‌مدیر و نامرد جلوگیری خواهم کرد. جوابش را هم در دادگاه فرهنگی خواهم داد. من تا اینجا را گِل نگیرم ولشان نمی‌کنم».

با مشاهده این ویدئو، ناخودآگاه تماشاگر یاد رفتارهای احمدی‌نژاد و یاران او می‌افتد و اخیرا هم دوستان و حلقه نزدیک به او موسوم به «فرقه زنبیلیه» در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تحصن کردند. حالا هم احمد نجفی که روزگاری در کنار احمدی‌نژاد به دفاع از عملکرد او می‌پرداخت، با ادبیات خاص جانبدارانه و تهاجمی هم می‌خواهد به تحصن دست بزند؛ رویه‌ای که ظاهرا دارد به سنت تبدیل می‌شود و از مرزهای قانونی عبور می‌کند. در پی این اتفاق، در گفت‌وگو با علی میرزایی، ‌دبیر شورای صنفی در سازمان سینمایی، ‌جویای دلیل اعتراض احمد نجفی شدیم که او توضیح داد: «من همین الان متوجه این موضوع شدم و ماجرا را از نزدیک ندیدم، اما ظاهرا گلایه آقای نجفی از شورای صنفی نمایش است و به اکران‌نشدن فیلم «من یک ایرانی‌ام» اعتراض کرده». احمد نجفی هم در گفت‌وگو با «مهر» به‌صراحت از شورای صنفی نمایش گلایه کرد و گفت: ‌«شورای صنفی نمایش هیچ کاری برای اکران فیلم‌ها انجام نمی‌دهد و من از شما می‌خواهم که بروید و ببینید از ابتدای سال گذشته تاکنون چه فیلم‌هایی اکران شده است».

او ادامه داد: «شورای صنفی نمایش می‌خواهد فیلم مرا نابود کند، درحالی‌که «من یک ایرانی‌ام» درباره غرور ملی است. البته اعتراض من فقط برای خودم نیست و برای همه فیلم‌ها اقدام کرده‌ام، چراکه همه فیلم‌ها دچار نوعی مافیای اکران شده‌اند». تهیه‌کننده فیلم «من یک ایرانی‌ام» درباره اعتراض خود عنوان کرد: «این شورای صنفی نمایش باید ابطال شود و به ما ثابت شده است که هیچ گروهی به صورت خصوصی نمی‌تواند فعالیت سینمایی درستی برای این کشور انجام دهد و بهتر است این مسئله هم دست خود وزارت ارشاد باشد».

این بازیگر در پایان گفت: «من رسما به آقای اسعدیان می‌گویم که جواب این ظلم را خواهید دید و از شورای صنفی نمایش شاکی هستم».

با این توضیحات لبه تیغ اتهامات نجفی در آن فیلم به سوی همایون اسعدیان، رئیس شورای صنفی نمایش، ‌نشانه گرفته شد. اسعدیان درباره این اتفاق گفت: «واقعیت این است که طبق آیین‌نامه شورای صنفی، فیلم «من یک ایرانی‌ام» که با سرگروه سینمایی «کوروش» قرارداد اکران بسته بود، باید چهارشنبه گذشته اکران خود را آغاز می‌کرد، چون قرار بود بعد از فیلم «خانه کاغذی» به نمایش عمومی درآید. معمولا هم اکران فیلم‌ها بعد از رسیدن کف فروش فیلم قبلی صورت می‌گیرد؛ به‌طورمثال سال گذشته فیلم «قهرمانان کوچک» در ابتدا برای دوهفته قرارداد بسته بود، اما به دلیل فروش خوب آن، اکرانش تا شش هفته به طول انجامید. به همین دلیل اکران فیلم بعدی آن؛ یعنی «قاتل اهلی» به عقب افتاد. حالا هم بعد از پایان فروش «خانه کاغذی»، ‌فیلم «من یک ایرانی‌ام» باید در چهارشنبه گذشته اکران می‌شد و آقای نجفی از اکران آن سر باز زد».

اسعدیان در ادامه توضیح داد: «بنابراین طبق آیین‌نامه، اگر هر فیلمی بنا بر دلایل غیرموجه از اکران خودداری کند، اکران آن یک سال به تعویق می‌افتد، اما درعین‌حال ما فیلم‌هایی داشتیم که به دلیل زلزله‌های اخیر و آلودگی هوا بنا بر قانون، اکران شدند، ولی با توجه به موقعیت‌های غیرقابل‌پیش‌بینی به آنها یک هفته فرجه دادیم تا به اکران خود ادامه دهند و با آنها همکاری کردیم، اما آقای نجفی معتقد است که الان زمان خوبی برای اکران فیلم نیست و گفته می‌خواهم فیلم را ٢٥ بهمن‌ماه اکران کنم که خب این حرف قانونی نیست».

رئیس شورای صنفی در پایان خاطرنشان کرد: «من از شکایت آقای نجفی استقبال می‌کنم و حاضر به پاسخ‌گویی در هر دادگاهی هستم».

منبع: روزنامه شرق

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز