خبرگزاری کار ایران

درمان درد‌های‌جامعه؛ چگونه

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۷۵۶

کاهش اعتماد در جامعه علت بسیاری از بحرانهای سیاسی و اجتماعی است.

محمد صادق جوادی‌حصار-تحلیلگر سیاسی در جهان اقتصاد نوشت: درجامعه‌ای که اعتماد وجود داشته باشد از جمله نشانه‌های صریح آن، این است که افراد با جریانهای سیاسی حاکم دارای زاویه نمی‌شوند و شهروندان منشا ایجاد تحولات مثبت در جامعه خواهند بود.

بزرگ‌ترین مشکل جامعه ایران یاس موجود در جامعه است که توسط رسانه‌های مخالف دولت پراکنده می‌شود. همه باید تلاش کنیم تا این یاس از میان برداشته شود.

دو نمای نا‌امیدی و یاس در ایران مشهود است و برخی رسانه‌ها در حال دمیدن به این مشکل هستند. پمپاژ نا‌امیدی از سوی رسانه‌ها داخلی و خارجی به‌ گونه‌ای است که گویا بسیاری خائن هستند و کسی قصد خدمت ندارد و جز چپاول اموال ملی به چیز دیگری نمی‌اندیشد.

چنین فضای منفی‌ای همه را نا‌امید خواهد کرد. تمام مقامات باید در عدم پمپاژ نا‌امیدی با هم توافق کنند. مجلس در این مورد به خوبی می‌تواند عمل کند.

از جمله اقدامات مجلس بُعد نظارتی آن است. نمایندگان مجلس باید به ابعاد مختلف کشور نظارت کنند و موانع توسعه داخلی و سرمایه‌گذاری خارجی را بردارد.

زمانی که بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه آمریکایی‌ها در حال پمپاژ این موضوع هستند که ایران در منطقه نقش منفی دارد، در داخل می‌توان سیاست‌های تاکتیکی و کوتاه مدت را به سمت تقویت بنیه ملی و ایجاد کار و تولید هدایت کرد تا تبلیغات زجر‌آور آمریکا علیه ایران خنثی گردد.

علاوه بر مجلس رسانه‌های مکتوب و به ویژه صدا و سیما نقش مهمی را در این مسیر بر عهده دارند. صدا و سیما باید از انحصار یک جریان فکری خارج شده و خود را در اختیار ملت ایران قرار دهد. در این صورت می‌توان امید آفرینی کرد و کشور را رو به توسعه حرکت داد به شرط اینکه به توقعات مردم نیز رسیدگی شود.

همانگونه که آقای روحانی اعلام کرده است نباید با توهین با برخی برخورد شود و آنها را خس و خاشاک نامید. در مبانی فقهی اجازه برخورد با مردم وجود ندارد. چرا به کسی که از این آب و خاک است، توهین می‌شود. جوانی که جویای کار است و نمی‌تواند معاش حداقلی داشته باشد نباید مورد توهین قرار بگیرد آن هم در شرایطی که دولت موظف به ایجاد کار برای مردم است. نباید این افراد مورد توهین قرار بگیرد.

باید به صورت ملی تمامی صاحبان تریبون اعم از اساتید دانشگاه تا روحانیون و مسئولین کشور اراده معطوف به مردم داشته و به خواست مردم احترام گذارند. البته همواره عده‌ای به دنبال سوء استفاده هستند. باید اراده ملی برای ایجاد شفافیت و تقویت بعد نظارتی به وجود آید تا مشکلات جامعه در مسیر حل و فصل واقعی قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز