خبرگزاری کار ایران

کشف حیات فرازمینی

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۹۷۳

ناسا اعلام کرده که روز پنجشنبه(۲۳ آذر) برای اعلام آنچه پربارترین کشف فضایی تاریخ خوانده شده نشستی خبری خواهد داشت. از آنجایی که این کشف به یافته‌های تلسکوپ فضایی کپلر تعلق دارد خیلی‌ها برای این نشست و احتمال کشف حیات فرازمینی هیجان زده هستند.

ناسا قرار است از یافته‌هایی پرده‌برداری کند که برای اولین‌بار در جهان توسط یک سیستم هوش مصنوعی رصد شده است. هوش مصنوعی گوگل یا Google AI با بررسی تصاویر به‌دست آمده از تلسکوپ فضایی کپلر به داده‌هایی دست یافته که تا پیش از این سابقه نداشته است.

سیستمی که این کشف بزرگ با کمک آن انجام شده، ماشین «هوش مصنوعی» گوگل نام گرفته است. کار این سامانه پیدا‌کردن الگوریتم‌هایی است که با کمک آن بتوان داده‌های به‌دست آمده از کپلر را با دقت بیشتری آنالیز کرد.

این هوش مصنوعی توانایی یادگیری دارد و بخش‌های مختلف آن با سامانه‌ای مشابه سیستم عصبی بدن انسان به هم متصل می‌شوند. این سیستم گوگل تمام بخش‌های ماشین را در آن واحد متصل به هم نگه می‌دارد و اطلاعات را با سرعت و دقت بیشتری منتقل می‌کند. ضمن اینکه، سیستم از اشتباهات درس می‌گیرد و می‌تواند راه‌حل جدیدی برای مشکلات ناگهانی سیستم پیدا کند، بدون اینکه به اپراتوردیگری وصل باشد.

یکی از مهم‌ترین کارهای تلسکوپ کپلر خیره‌شدن به کهکشان راه شیری است. هرچقدر زمان این کار افزایش یابد، نور بیشتری به تلسکوپ می‌رسد و این به‌معنای جذب تعداد بیشتری داده برای دانشمندان است. در میان این داده‌ها مشخصه‌هایی از نور سیاره‌های کوچک‌تر - که مثل سیاره‌ زمین نور یک ستاره را بازتاب می‌دهند - به چشم می‌خورد. ممکن است در این سیاره‌ها موجوداتی باهوش وجود داشته باشند اما بررسی دقیق علائم احتمالی الگوریتم‌های پیچیده‌ای را می‌طلبد که برای رسیدن به این هدف یا باید از ابرکامپیوترها برای محاسبات استفاده کرد یا از مرحله‌ دریافت داده تا پایان محاسبات را به یک سیستم خودکار سپرد. ماموریت کپلر مطالعه روی سیاره‌هایی با دمای بالاست که در یک محدوده‌ مشخص از کهکشان است. در این بخش، احتمال وجود زندگی از جاهای دیگر بیشتر است. سیاره‌هایی که کپلر به‌طور مشخص روی‌شان تمرکز کرده، سیاره‌های کوتوله سری M نامیده می‌شوند. بیشتر وقت دانشمندان هم‌اکنون روی شناسایی و پژوهش روی احتمال وجود حیات روی این سیاره‌های کوچک و چگونگی چرخش آنها به دور ستاره‌ مادرشان است.

منبع: خبر آنلاین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز