خبرگزاری کار ایران

بیراهه‌های آموزش آکادمیک خبر

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۹۹۲

پیران و استخوان خرد کرده‌های عرصه خبر آسوده باشند که دانشکده خبر این روزها تیشه‌ای برداشته تا به ریشه خبر و خبرنگاری بزند!

به گزارش ایلنا، نمایشگاه مطبوعات محل مناسبی بود تا استعدادهای کار خبر دیده شوند، جوانانی که علاقمند به کار خبر هستند، دوست دارند وارد این عرصه شوند ولی شاید جایگاه مناسب و آموزش درستی به آنها داده نمی‌شود.

فلسفه وجودی دانشکده خبر همین است، جوانان علاقمند را درست آموزش دهند و وارد عرصه کار در رسانه‌ها کنند اما آیا این دانشکده توانسته چنین عملکردی داشته باشد، یک نظرخواهی ساده از اهالی رسانه نشان می‌دهد نه تنها موفق نبوده بلکه باعث هدر رفت استعدادها شده است. اگر خبرنگارانی که در حین کار عملی در رسانه به دانشکده خبر رفته‌اند تا مدرک بگیرند را فاکتور بگیریم، جوانانی که بلافاصله از دبیرستان به این دانشکده رفته‌اند نه تنها کار یاد نگرفته‌اند بلکه از بازار کار هم جدا افتاده‌اند.

دانشکده خبر اساتید برجسته‌ای دارد که هر کدام می‌توانند رسانه‌ای را متحول کنند ولی وقتی این دانشکده به جای استفاده از این پتانسیل به افرادی که هیچ سابقه روشنی در رسانه ندارند و تا امروز حتی به اندازه یک سال هم در یک تحریریه دوام نیاورده‌اند میدان می‌دهد، اهالی رسانه ناامیدتر می‌شوند. آگهی‌هایی که این روزها در گروه‌های تلگرامی با عنوان آموزش خبرنگاری توسط یک فرد، دست به دست می‌شود باعث شده نگاه به خروجی‌های دانشکده خبر بدبینانه‌تر شود.

در نمایشگاه مطبوعات بین اهالی رسانه این کنایه رواج پیدا کرده بود که " دانشکده خبر قرار است با چنین افرادی چه چیزی را آموزش دهد؟ آیا قرار است چگونه از رسانه‌ها به دلیل رفتارهای غیرحرفه‌ای اخراج شویم آموزش داده شود؟ " 

دلیل اینکه اکثر فارغ التحصیلان دانشکده خبر مجبورند در رسانه‌ها بیش از شش ماه کارآموزی کنند و بسیاری از آنها به دلایل مغایرت کار حرفه‌ای با آنچه که در این دانشکده آموزش داده می‌شود علیرغم دارا بودن استعداد و علاقه، مجبور می‌شوند عطای کار خبر را به لقایش ببخشند دقیقا همین موضوع است. ضمن اینکه اهالی رسانه هم نسبت به این موضوع معترض هستند و چنین اقداماتی را زیر سوال بردنشان خبرنگاران به شیوه آکادمیک معنی می‌کنند.

منبع:برنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز