خبرگزاری کار ایران

قائل به مرزبندی نیستم

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۷۸۰

استفاده از اقلیت‌ها و بانوان در عرصه‌های مدیریتی این روزها به یک نکته مهم در کشورداری مطرح شده است که سایر کشورهای جهان به آن بها می‌دهند.

اهل سنت سهم پررنگی را در جمعیت استان سیستان و بوچستان دارند. استفاده از اقلیت‌ها و بانوان در عرصه‌های مدیریتی این روزها به یک نکته مهم در کشورداری مطرح شده است که سایر کشورهای جهان به آن بها می‌دهند. گرچه در کشورمان هنوز موضوع نو پایی است، اما می‌توان امیدوار بود که در سال‌های آینده توجه بیشتری به این مقوله شود. به همین منظور به سراغ استاندار سیستان و بلوچستان رفتیم و از او در رابطه با موضوعات مطرح شده در خصوص مردم اهل تسنن استانشان گفت‌وگویی داشتیم تا متوجه شویم که استفاده از اقلیت‌ها در دستور کار ایشان برای آینده هست یا خیر. در ادامه گفت‌وگوی جهان اقتصاد با علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان را با هم می‌خوانیم:

یکی از شعارهایی که این روزها بیش از گذشته مطرح است، اهمیت به اقلیت‌های دینی و بانوان در سطح مدیریت کلان کشور است. شما به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان که اهل تسنن جمعیت زیادی را در استان شما تشکیل می‌دهند چه برنامه‌هایی در آینده برای استفاده از ظرفیت این قشر از جامعه دارید؟ آیا برای شما چنین دغدغه‌ای وجود دارد؟

از نظر من باید به جای ایجاد مرزبندی، به فکر ساخت یک ملت واحد باشیم. بهتر است بدانیم که چگونه ملت به وجود می‌آید و چطور می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم که در جغرافیای کشورمان همه از حقوق مساوی طبق قانون اساسی بهره‌مند شوند.

وی گفت: وقتی اهل تسنن در موارد مهمی از جمله پیامبر گرامی اسلام با یکدیگر مشترک هستیم، نیاز است که شرایطی را مهیا کنیم تا بهتر از زمان فعلی از حقوق برابر بهره‌مند شوند گرچه شخصا قائل به این مرزبندی‌ها نیستم و معتقدم که انسانیت انسان است که باید مورد توجه قرار گیرد.  اگر با این رویکرد به حقوق انسان بنگریم، متوجه خواهیم شد که باید فرصت‌های برابری برای اقلیت‌ها فراهم کنیم.

هاشمی افزود: ما در اغاز فعالیتمان در سیستان و بلوچستان، صرفا به شایسته سالاری فکر کردیم و بنا را بر گرایش‌های مذهبی افراد نگذاشتیم. اگر بنا به تقسیم بندی در کشور باشیم، باید ترک، لر، فارس، کرد و غیره را نیز از یکدیگر جدا کنیم. در این صورت چیزی برای کشور خواهد ماند؟

وی گفت: یکی از افتخارات کشورمان این است که هر فردی با هر سلیقه و قومیتی به ایرانی بودنش افتخار می‌کند و این موضوع اهمیت فراوان دارد. توجه به مردم به عنوان صاحب حق کشور از مبانی جمهوری اسلامی است. این مردم هستند که به ما حق استقرار در جایگاه‌های حکومتی را می‌دهند و قائل شدن تبعیض میان آنها به هیچ عنوان شایسته نیست.

علیرضا امامی فرد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز