خبرگزاری کار ایران

منشور کی‌روش

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۶۵۴

«همه قوانین جالبی که سرمربی تیم‌ ملی در اردوها برای نظم و انضباط برقرار کرده است، جریمه برای تاخیر، قیافه گرفتن، نظارت بر فعالیت مجازی و رسانه‌ای و جلوگیری از ورود افراد متفرقه از مهم‌ترین مسائل کی‌روش درباره بازیکنان است.»

روزنامه شهروند نوشت: «نظم و انضباط کی‌روش را به پدری به شدت‌ سخت‌گیر اما مهربان برای بازیکنان‌ تیم‌ ملی که با آنها رفاقت هم می‌کند، تبدیل کرده است. برای همین در تمام سال‌های اخیر هیچ اختلافی درون اردوی تیم‌ ملی به وجود نیامده و بازیکنان به تمام معنا از سرمربی حساب می‌برند و می‌دانند اگر از چشم این مربی بیفتند، بدون هیچ تعارفی جایگاه خود را برای همیشه از دست خواهند داد. این نظم به همراه ترس و رفاقت و اعتماد صددرصدی که آنها به کی‌روش دارند، یک اتحاد مثال‌زدنی و خراب‌نشدنی را در تیم‌ ملی ایجاد کرده است. خواندن جزییات بیشتر از این نظم و مقررات، قطعا برای هواداران تیم‌ ملی جذابیت زیادی خواهد داشت تا بدانند در امپراتوری کی‌روش در تیم‌ ملی چه می‌گذرد؛ تیمی که هر بازیکن جوانی که برای نخستین‌ بار به اردو دعوت می‌شود، یک منشور اخلاقی کتبی در اختیارش قرار می‌گیرد و جالب اینجاست که تمام نفرات ملزم به اجرای تمامی مفاد این منشور اخلاقی کتبی در تمام دوره‌ها هستند!

مرد پرتغالی در تیم خود فضایی را به وجود آورده که خودش تصمیم‌گیرنده اول و آخر درباره مسائل فنی تیم است و هیچ بازیکنی اجازه دخالت‌ کردن در کار فنی و اعتراض به تصمیمات را ندارد. بازیکنان چه آنهایی که ذخیره هستند و چه آنهایی که در زمین بازی می‌کنند همه و همه باید روحیه‌ای بالا و جنگجویانه داشته باشند و به حضور خود در تیم‌ ملی ببالند! افتخار دانستن حضور در تیم‌ ملی یکی از مسائل مهمی بوده که کی‌روش تأکید زیادی روی اجرایی‌ شدن آن داشته است. سرمربی تیم‌ ملی همواره به شاگردان خود یک جمله معروف را می‌گوید: «این‌ جا کار خودت را درست انجام بده و به‌ عنوان سرباز وطنت خوش بگذران!»

کمک به خیریه با بی‌انضباطی بازیکنان

تمام بازیکنان جوان تیم‌ ملی وظیفه دارند با نهایت احترام با بزرگ‌تر‌های تیم‌ ملی رفتار کنند. کی‌روش همیشه به کاپیتان و بازیکنان بزرگ‌تر تیم وظایفی را محول می‌کند که در برقراری نظم و بیشتر شدن رفاقت در تیم تلاش داشته باشند. به جز کاپیتان‌های اول و دوم و سوم که تأثیرگذاری بسیار زیادی در اردوهای تیم‌ ملی دارند، سایر بازیکنان مسن تیم‌ ملی هم وظیفه نظارت بر عملکرد جوان‌ها را دارند. به این ترتیب بزرگ‌ترها خودشان باید بیشتر از سایر بازیکنان نظم و انضباط را رعایت کنند. در هر اردو البته کاپیتان اصلی تیم‌ ملی وظیفه جمع‌آوری جرایم نقدی بازیکنان را بر عهده دارد و هر بازیکنی که جریمه شد، ‌باید مبلغ جریمه را به دلار به کاپیتان پرداخت کند و جالب اینجاست که پول‌های جمع‌ شده و لیست جرایم در پایان هر اردو در اختیار کی‌روش قرار خواهد گرفت. کی‌روش بعد از هر اردو پول‌های جمع‌آوری‌شده را به مراکز خیریه می‌دهد!

نظارت روی فعالیت مجازی و رسانه‌ای

نظارت روی عملکرد بازیکنان تیم‌ ملی در فضای مجازی و رسانه‌ای یکی از موارد مهمی است که کارلوس کی‌روش روی آن توجه زیادی دارد. همواره یک نفر در تیم‌ ملی وظیفه دارد که اینستاگرام و صفحات مجازی بازیکنان را دنبال کند. یک نفر مصاحبه‌های آنها را رصد می‌کند و یک نفر هم اخبار رسانه‌ها درباره تیم‌ ملی و بازیکنان را باید پیگیری کند. در حاشیه برگزاری اردوهای تیم‌ ملی این‌طور نیست که بازیکنان هر وقتی که دلشان خواست در اینستاگرام، فضای مجازی و اینترنت فعال باشند! در صورت مشاهده برخورد جدی صورت می‌گیرد و در زمانی که بازی‌های مهمی در پیش است، حضور در فضای مجازی برای نفرات به کل ممنوع می‌شود.

قیافه گرفتن ممنوع!

اصل اول این است! هیچ‌ کسی حق ندارد در طول تمرینات و اردوها برای کسی قیافه بگیرد و چهره‌ای ناراحت داشته باشد! از نظر کارلوس کی‌روش یک بازیکن ملی باید ضمن داشتن بیشتری جدیت در کار فنی خود، کاملا خوش‌رو باشد. در جریان تمرینات بازیکنان تا وقتی بزرگ‌تر‌های تیم و مربیان حضور دارند، حق اعتراض به هیچ مشکلی را ندارند. به این ترتیب هرگونه مشاجره لفظی در تیم‌ ملی هم با سخت‌ترین تنبیهات کی‌روش همراه خواهد شد و هر بازیکنی که به مسائل اخلاق رفتاری و گفتاری توجه نداشته باشد، ابتدا جریمه‌ و سپس از تیم‌ ملی کنار گذاشته خواهد شد. به‌ طور مثال در حاشیه یک بازی دوستانه، کی‌روش به خاطر چهره درهم یکی از بازیکنان بزرگ او را نیمکت‌نشین می‌کند و یک بازیکن جوان را به زمین می‌فرستد. این اتفاق باعث ناراحتی بیشتر بازیکن می‌شود؛ تا جایی که بعد از بازی دوستانه کی‌روش فرد موردنظر را فرا می‌خواند و با جدیت تمام خطاب به او می‌گوید: «این‌جا جای آنهایی که قیافه می‌گیرند، نیست! من تصمیم می‌گیرم چه کسی بازی کند و چه کسی بازی نکند و همه ملزم به اطاعت و خوشحال‌ بودن از تصمیمات من هستند. در غیر این صورت دفعه بعد یک بازیکن جوان دیگر جای تو در نیمکت خواهد گرفت و در تیم‌ ملی دیگر جایی نخواهی داشت.»

تأخیر جریمه دارد

هرگونه تأخیر در اردوها و تمرینات تیم‌ ملی ایران، با جریمه نقدی رو‌به‌رو می‌شود. میزان جریمه و شرایط اردوها هم با توجه به شرایط مختلف متغیر است. به‌ طور مثال اگر یک بازیکن با تأخیر به اتوبوس تیم‌ ملی برسد، ٩دلار جریمه می‌شود. در روزهایی که تیم در اردوی خارجی است، در روزهایی که کی‌روش برای خروج از هتل بازیکنان را آزاد می‌‌کند، همه موظف هستند سر ساعت تعیین‌شده از سوی سرمربی تیم‌ملی به اردو بازگردند. در اکثر مواقع این مربی که خودش روی رفت‌وآمد وسواس زیادی دارد، نیم‌ساعت زود‌تر به لابی محل اقامت می‌رود تا نظاره‌گر بازگشت شاگردانش باشد. در چنین شرایطی هر بازیکنی که با تأخیر به اردو بازگردد، با جریمه مالی ٥٠دلاری و صدالبته با خشم کی‌روش رو‌به‌رو می‌شود.

اتحاد جمعی در زمان صرف غذا

تمام اعضایی که در اردوهای تیم‌ ملی حاضر می‌شوند، وظیفه دارند بیشترین تلاش خود را برای بالا رفتن روحیه تیمی انجام بدهند. به این ترتیب بازیکنان حق هیچ‌گونه باندبازی، دسته‌بندی، رفتارهای ناشایست، شوخی‌های زننده و... در جمع را ندارند. تمام بازیکنان موظف هستند با لباس متحدالشکل در اختیار تیم‌ ملی باشند. در زمان‌های مقرر برای صرف ناهار و شام، تمامی بازیکنان باید رأس ساعت تعیین‌ شده وارد محل غذاخوری شوند و همه در کنار هم غذا را صرف کنند. هرگونه تأخیر با جریمه مالی ١٠دلاری رو‌به‌رو‌ می‌شود. فقط در زمان صبحانه است بازیکنانی که زود‌تر از خواب بیدار می‌شوند، این اجازه را دارند که زودتر صبحانه خود را صرف کنند. بازیکنان اجازه خوردن مواد غذایی خارج از تایم غذاخوری، بدون هماهنگی مربیان و پزشکان را هم ندارند!

ورود افراد متفرقه اکیدا ممنوع

ورود افراد متفرقه به اردوهای تیم‌ ملی با دستور کی‌روش اکیدا ممنوع است. بازیکنان بدون کسب اجازه به هیچ عنوان نمی‌توانند با افراد غیر مرتبط با تیم‌ ملی در لابی هتل، تمرینات و حتی اتاق‌های خود دیدار داشته باشند. این نظم و انضباط در رفت‌وآمد‌ها در زمان صرف غذا بیشتر هم می‌شود و افراد اضافی حق همراهی تیم‌ ملی در رستوران‌ها را هم ندارند! البته محدودیت‌هایی هم برای نمایندگان رسانه‌های گروهی وجود دارد و مثل سال‌های گذشته خبرنگاران و عکاسان نمی‌توانند هر زمانی که خودشان صلاح بدانند، در لابی هتل تیم‌ ملی حاضر شوند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز