خبرگزاری کار ایران

سخنگوی حزب اسلامی کار:

جریان‌های سیاسی به جای حذف یکدیگر، راه تعامل پیش گرفتند

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۶۴۲

سخنگوی حزب اسلامی کار، گفت: جناح‌های سیاسی تصمیم گرفتند که نوعی تعامل را درمیان خود شکل دهند، لذا دو مجموعه سیاسی کشور به این نتیجه رسیدند که با هر نوع گرایش فکری که دارند، به جای حذف کردن یکدیگر و فشار آوردن به کشور با یکدیگر تعامل کنند.

محمد نیشابوری، درباره تغییر رویکرد جریان‌های سیاسی کشور طی سال‌های گذشته گفت: بعد از انقلاب تاکنون چند دوره تاریخی را سپری کردیم که فعالان سیاسی کشور کندروی و تندروی‌هایی داشته و نتایجی که به دست آوردند، نتایج عبرت آموزی بوده است. برخی در اوایل انقلاب روحیاتی  داشتند که باعث درگیری‌ها و بروز تعارضاتی میان جریان‌های سیاسی کشور شدند. نمونه بارز آن برخوردی بود که با دکتر ابراهیم یزدی و با مجموعه نهضت آزادی شد.

وی ادامه داد: مجددا این اتفاق در سال 64 -65 رخ داد. جناح راست آن زمان با جناح چپ درگیری‌هایی پیدا کرد و باعث شد که مجمع روحانیون مبارز در یک تنگنا و عزلتی قرار بگیرد. متاسفانه این رویه درسال 76 با روی کار آمدن اصلاح‌طلبان نیز به صورت معکوس رخ داد. در آن برهه تندروی‌هایی از طرف جناح اصلاح‌طلب اتفاق افتاد.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات یادآور شد: برخوردهای تندی که این جریان با دیگران انجام داد و حتی تندروی‌هایی که علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی  کردند خاطرات تلخی را به ذهن می‌آورد. با اینکه اصلاح‌طلبان در سال 84 خواستند که تندروی‌هایشان را جبران کنند، اما زمان  گذشته بود و برای جبران دیر شده بود.

وی افزود: درسال 84 مجموعه اصولگرایان سکان اداره کشور را به عهده گرفتند و رفتارهای تند و نابخردانه‌ای را با جریان اصلاحات شکل دادند. اقدام به حذف چهره‌های اصلاح‌طلب داخل دولت کردند، آنها را خانه‌نشین کردند، با انواع سندسازی‌ها تهمت زدند و نتایج تلخی را به کشور تحمیل کردند.

نیشابوری با بیان اینکه  در سال 92 جناح‌های سیاسی کشور به یک نوع تعقل‌گرایی روی آوردند، افزود:  جناح‌های سیاسی تصمیم گرفتند که نوعی تعامل را درمیان خود شکل دهند. نمونه بارز آن را در خانه احزاب می‌بینیم. خانه احزاب ایران متشکل از جناح‌های مختلف سیاسی و گرایش‌های فکری هستند که به صورت مساوی کرسی‌ها را بین خود تقسیم کردند. البته اگر وزن‌کشی  می‌شد و انتخاب اعضای شورای مرکزی به مجمع عمومی واگذار می‌شد، قطعا با توجه به تعدد احزاب اصلاح‌طلب مجوزدار می‌توانستند کرسی‌های بیشتری را به دست آورند.

این عضو حزب اسلامی کار همچنین گفت: هر دو مجموعه سیاسی کشور به این نتیجه رسیدند که با هر نوع گرایش فکری که دارند، به جای حذف کردن یکدیگر و فشار آوردن به کشور با یکدیگر تعامل کنند. در مجلس دهم نیز دیدیم که چهره‌های معتدل توانستند با لیست امید همکاری کنند. اگر همین تعقل‌گرایی و اعتدال در رفتارهای سیاسی ادامه پیدا کند توسعه کشور زودتر محقق می شود.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان اصلاح‌طلب بود و در عین حال با سایر احزاب و  گروه‌های سیاسی دیگر تعامل داشت. از سوی دیگر هم انقلابی بودن تعارضی با تعقل‌گرایی و اصلاح‌طلبی ندارد. با تعقل، مدارا و تأمل کشور  را  می‌توان پیش برد و  به توسعه فکر و همکاری کرد.

نیشابوری در پیش بینی آینده دو جریان سیاسی اصلی کشور گفت: اگرذ همین روند ادامه پیدا کند فکر می‌کنم مجموعه عقلای کشور می‌توانند امور اقتصادی،اجتماعی و سیاسی کشور را در دست داشته و ما در سال‌های آینده وضع مطلوبی نسبت به گذشته‌ای که در آن افراطی‌گری‌ها حرف نخست را می‌زد، داشته باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز