خبرگزاری کار ایران

قیمت‌های بازار آتی سکه در مسیر تعدیل قیمتی پس از فروکش شدن تنش‌های ژئوپلتیک

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۸۵۶

قیمت‌های بازار آتی سکه در معاملات روز دوشنبه پیرو بازگشایی بازارهای جهانی طلا و عقب نشینی قیمت اونس طلای جهانی از سطوح سقف دوماهه گذشته در مدار نزولی قرار گرفتند.

یحیی حیدریان، معامله‌گر قراردادهای آتی سکه کارگزاری مبین سرمایه در جهان اقتصاد نوشت: قیمت‌های بازار آتی سکه در معاملات روز دوشنبه پیرو بازگشایی بازارهای جهانی طلا  و عقب نشینی قیمت اونس طلای جهانی از سطوح سقف دوماهه گذشته در مدار نزولی قرار گرفتند درشرایطی که در روزهای گذشته عدم همراهی سکه نقدی با صعود بهای طلا در جهان و کاهش حباب مثبت (بالا بودن قیمت بازار از ارزش ذاتی) به حدود ۶۵ هزار تومان  از شدت روند صعودی قیمت‌ها در بازار آتی سکه کاسته است فعالان بازار طلا اثر تنش میان ترامپ و کره شمالی را موقتی ارزیابی کرده و در خرید طلا محتاط هستند وهمین امر درکنار ثبات نسبی قیمت دلار  موجب باقی ماندن نگاه بدبینانه به قیمت سکه نقدی شده است تا شاهد افت قیمت سکه نقدی به زیر سطح یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان باشیم.

روز دوشنبه سخنان رئیس سازمان سیا و وزیر امورخارجه آمریکا مبنی براینکه دولت ترامپ به دنبال راه حل دیپلماتیک مسئبه کره شمالی است  منجر به محو نگرانی ژئوپلتیک و احتمال درگیری نظامی بین دوکشور شد موضوعی که با افزایش جریان ریسک پذیری در بازارهای جهانی منجر به کاهش قیمت اونس طلای جهانی شد.

انتشار گزارش‌های ضعیف از وضعیت نرخ تورم در ایالات متحده موجب کاهش احتمال افزایش نرخ بهره در نشست‌های بعدی بانک مرکزی آمریکا در سال جاری میلادی شده است در هفته جاری نیز آمار خرده فروشی ماهانه و متن صورتجلسه آخرین نشست بانک مرکزی آمریکا در کانون توجه معامله‌گران بازارهای جهانی طلا خواهد بود.

قیمت دلار در بازار ارز نیز در نبود  محرک قوی و در انتظار ورود تقاضای ارز مسافرتی در ماه شهریور  در روندی خنثی باقی مانده است و با محدود شدن دامنه نوسان معاملات کم رمقی در بالای  سطح ۳۸۰۰  تومان شاهد هستیم. نبود نقدینگی و هزینه بالای تقاضای پول برای سفته بازی به دلیل نرخ بالای سود بانکی هم چنان پول‌ها را در سپرده‌های بانکی به حالت منجمد نگه داشته است تداوم شرایط انتظاری برای اصلاحات اقتصادی و کاهش نرخ سود بانکی برای افزایش گردش پول هم چنان پاربرجا است.

نوسان رو به پایین قیمت اونس طلای جهانی در معاملات روز دوشنبه عامل افت قیمت‌های بازار آتی سکه شد تا بدین ترتیب فروشندگان در بازار آتی سکه  با توجه به ثبات نسبی قیمت دلار  و حمایت عامل کاهنده زمان به دلیل روند انتظاری برای اصلاحات اقتصادی دولت در موضع برتری قرار بگیرند.

بنابراصل هم‌گرایی قیمت‌های بازار آتی سکه و سکه نقدی و دورنمای ثبات وضعیت فعلی با انفعال دولت در ادامه وضعیت کنونی و کنترل دستوری قیمت دلار درکنار حباب مثبت سکه نقدی موجب اطمینان خاطر بیشتر فروشندگان با توجه به فواصل وجود در بازار آتی سکه شده است تا بتوانند از فواصل قیمتی موجود با گذشت زمان سود ببرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز