خبرگزاری کار ایران

۱۰ رکوردی که رونالدو به آنها نرسیده است

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۶۱۰

کریستیانو رونالدو با وجود کسب رکوردهای فراوان نتوانسته به برخی از رکوردهای موجود در دنیای فوتبال نزدیک شود. او تا رسیدن به ۱۰ رکورد خاص فوتبال کار زیادی دارد.

کریستیانو رونالدو هر چند که در این فصل با صلاحدید زین‌الدین زیدان کمتر در ترکیب رئال مادرید قرار می‌گیرد، با این حال روند گلزنی خود را در بازی‌های به میدان رفته حفظ کرده است. او بعد از هت تریک برابر اتلتیکومادرید در لیگ قهرمانان اروپا به رکوردهای زیادی دست یافت تا یک بار دیگر همه رونالدو را بازیکنی بدانند که کتاب رکوردهای فوتبال را به نام خود بازنویسی می‌کند.

در این بین رکوردهایی در فوتبال وجود دارد که این نابغه پرتغالی هنوز موفق به شکستن آن نشده است. یکی از این رکوردها در اختیار علی دایی، شهریار فوتبال ایران قرار دارد. در زیر ۱۰ رکوردی که کریستیانو رونالدو هنوز موفق به شکستن آن نشده را مرور می‌کنیم:

۱. رسیدن به بیشترین گل برای یک تیم

در این عرصه پله با زدن ۶۴۳ گل برای سانتوس رکوردار است. این‌ در حالی است که رونالدو تاکنون ۴۰۰ گل برای رئال مادرید به ثمر رسانده است و کمی دور از ذهن است که CR۷ موفق شود به این رکورد برسد.

۲. بیشترین بازی برای رئال مادرید

رائول با ۷۴۱ بازی برای رئال مادرید در این عرصه پیشتاز است و بعید به نظر می‌رسد حالا، حالا بازیکنی به رکورد او نزدیک شود.

۳. بیشترین گل در لیگ

پله در این عرصه هم رکوردار است. او با ۵۴۱ گل در لیگ‌های برزیل و آمریکا رکوردار است. این‌ در حالی است که رونالدو توانسته با زدن ۳۶۷ گل در رقابت‌های لیگ (لیگ برتر و لالیگا) به ثمر برساند و برترین گلزن رقابت‌های لیگ در بین پنج لیگ معتبر اروپا لقب گیرد.

۴. بیشترین گل برای رئال مادرید در ال کلاسیکو

در این عرصه آلفردو دی استفانو با زدن ۱۸ گل رکوردار است و باید ببینیم کریستیانو رونالدو می‌تواند به این مهم دست یابد یا خیر.

۵. بیشترین هت تریک در بین بازیکنان اروپایی

فرانس پوشکاش، ستاره مجارستانی سابق رئال مادرید با ۶۱ هت تریک در دوران فوتبالی خود رکوردار است، باید دید که وارث او در رئال مادرید یعنی کریستیانو رونالدو چقدر خودش را به این رکورد نزدیک می‌کند.

۶. بیشترین بازی در لیگ قهرمانان اروپا برای رئال مادرید

ایکر کاسیاس با ۱۵۲ بازی در لیگ قهرمانان اروپا رکوردار است و کریستیانو رونالدو تنها در صورتی می‌تواند به این رکورد دست یابد که تا چند سال دیگر در ترکیب رئال مادرید قرار گیرد.

۷. بیشترین گل در یک فصل

این رکوردی است که فعلا در اختیار رقیب او یعنی لیونل مسی قرار گرفته است که ۷۳ گل در یک فصل را به ثمر رساند و شاید حتی خود مسی هم نتواند دوباره این رکورد را تکرار کند.

۸. زودترین گل برای رئال مادرید

ایوان زامورانو با گلزنی در ثانیه ۱۲ برای رئال مادرید رکوردار است و رونالدو هنوز نتوانسته است به رکورد او برسد.

۹. بیشترین گل در رده ملی

علی دایی، اسطوره فوتبال ایران با ۱۰۹ گل رکوردار است و کریستیانو رونالدو اگر می‌خواهد به رکورد او برسد باید بیش از اینها جاه طلب باشد.

۱۰. بیشترین گل در لالیگا

لیونل مسی با ۳۴۵ گل در لالیگا در این عرصه رکوردار است.

کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۰۹ به رئال مادرید پیوست و از زمانی که به این تیم آمده است ۳۸۹ بازی برای رئال مادرید انجام داده و در این بین موفق شده است ۳۹۹ گل به ثمر برساند. او همچنین ۱۲۵ پاس گل هم برای هم تیمی‌هایش فراهم کرده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز