خبرگزاری کار ایران

«بازی تاج و تخت» فعلا تمام نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۲۹۴

سریال «بازی تاج‌وتخت» با دو فصل دیگر تمام می‌شود اما شبکه HBO قصد ندارد داستان‌های قاره وستروس را رها کند.

سریال «بازی تاج‌وتخت» با دو فصل دیگر تمام می‌شود اما شبکه HBO قصد ندارد داستان‌های قاره وستروس را رها کند. روز پنجشنبه این شبکه کابلی اعلام کرد در حال شکل دادن فیلمنامه‌هایی است که از این سریال مشتق شده‌اند، داستان‌هایی که «به کشف زمان و ادوار متفاوتی از جهان وسیع و غنی جورج آر.آر. مارتین می‌پردازد. »

حالا تنها ١٣ قسمت از این سریال باقی‌ مانده و HBO هفت قسمت را امسال و شش قسمت را سال دیگر روی آنتن خود می‌برد. زمانی که داستان «بازی تاج‌وتخت» به پایان رسید، این شبکه مذاکرات خود با نویسنده رمان‌ها را برای بیرون کشیدن داستان‌هایی از دل داستان اصلی شروع کرد و حالا سراغ چهار نویسنده برای خلق چنین داستان‌هایی رفته است. مسوولان HBO می‌گویند برنامه زمانی برای بسط این پروژه شکل نگرفته است و زمانی را که نویسندگان به آن احتیاج دارند، به آنها می‌دهد. این شبکه در بیانیه خود نوشته است: «وایس و بیناف فصل هفتم سریال را به پایان می‌رسانند و تا به حال به میانه مرحله فیلمنامه‌نویسی و آماده شدن برای فصل هشتم و نهایی آن هستند. ما آنها را از طرح‌ها و برنامه‌های خود مطلع خواهیم کرد و آنها به همراه جورج آر. آر. مارتین مدیران اجرایی تمامی این پروژه‌ها باقی خواهند ماند.»

مکس برونشتاین (کونگ: جزیره جمجمه)، جین گولدمن (کینگزمن: محفل طلایی)، برایان هالگلند (افسانه) و کارلی ری (سریال‌های «مد من» و «بازماندگان») چهار نویسنده‌ای هستند که روی فصل‌های مشتق‌شده از داستان اصلی کار خواهند کرد. مارتین شخصا با گولدمن و ری روی فیلمنامه‌های‌شان کار می‌کند. به غیر از نویسنده رمان‌ها، هیچ‌کدام از این نویسنده‌ها پیش از این در مجموعه سریال «بازی تاج و تخت» همکاری نکرده بودند. هفت نویسنده در شش فصل این سریال همکاری داشته‌اند اما بیناف و وایس بیشتر از هر نویسنده دیگری فعال بوده‌اند. مارتین برای هر کدام از چهار فصل اول، یک قسمت را فیلمنامه‌نویسی کرده است اما برای تمرکز کردن در تکمیل رمان ششم‌اش (بادهای زمستانی) در دو فصل پنجم و ششم همکاری نداشت.

سال‌هاست مسوولان شبکه HBO در حال بررسی چگونگی خلق داستان‌های مشتق‌شده از «بازی تاج‌وتخت» هستند. در ماه‌های اخیر این شبکه در جست‌وجوی نویسنده‌هایی بوده است که ایده‌های سریال و رمان‌های آن را بسط و گسترش بدهند.

سال گذشته در تور تابستانی انجمن منتقدان تلویزیونی وقتی از کیسی بلویز، رییس برنامه‌ریزی HBO درباره زیرداستان‌های مشتق‌شده از رمان پرسیده شد، او گفت: «درباره این موضوع صحبت کرده‌ایم. موضوعی نیست که من مخالفش باشم. اما البته باید مفهومی خلاقانه داشته باشد. مطمئن نیستم وایس و بنیاف وقتی در مرحله تولید قرار دارند بتوانند به نتیجه‌ای در این مورد برسند. تولید پروژه کاملا جدی است. به زودی این تولید را آغاز می‌کنند اما من پذیرای این ایده هستم. وایس و بنیاف هم مخالف نیستند اما طرح دقیق یا چیزی شبیه به این در این زمان در دست نیست.»

در این اقدام HBO جای شک و تردیدی نیست چرا که «بازی تاج و تخت» در دو سال گذشته جایزه بهترین درام جوایز امی را از آن خود کرده است و یک نامزدی جایزه گلدن گلوب برای بهترین سریال تلویزیونی درام و نامزدی جایزه هوگو برای بهترین نمایش درام شده است. پیتر دینکلیج نیز برای بازی در نقش تیریون لنیستر موفق به دریافت دو جایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و یک جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده ‌است. همچنین «بازی تاج و تخت» محبوب‌ترین سریال این شبکه و رکورددار پربیننده‌ترین سریال در طول تاریخ شبکه HBO است. قسمت آخر فصل ششم این سریال هشت میلیون و نهصد هزار بیننده داشت. همچنین میانگین بیننده‌های فصل ششم حدود ٢٣ میلیون و سیصد نفر بوده است. این سریال با استقبال منتقدان تلویزیونی نیز مواجه شده است. فصل‌های این مجموعه تلویزیونی معمولا پای ثابت بهترین‌های نشریه‌های واشنگتن پست، تایم و هالیوود ریپورتر بوده است.

پخش فصل هفتم «بازی تاج‌وتخت» شانزدهم جولای آغاز می‌شود. پخش این فصل چند ماه دیرتر از ماه آوریل روی آنتن می‌رود چرا که تهیه‌کنندگان در انتظار آب‌وهوایی مناسب بودند در نتیجه مرحله تولید بیشتر از همیشه زمان برد. هشتمین فصل و فصل نهایی سریال که وایس و بیناف نوشتن آن را آغاز کرده‌اند، بین شش تا هشت اپیزود خواهد بود.

 «بازی تاج‌وتخت» مجموعه سریال تلویزیونی فانتزی حماسی است که دیوید بیناف و دی. بی. وایس براساس رمان‌های پرفروش جورج آر. آر. مارتین یعنی «ترانه یخ و آتش»، ساخته شده است. داستان سریال در قاره‌های خیالی وستروس و اسوس، در نزدیکی پایان یک تابستان ۱۰ ساله اتفاق می‌افتد و چندین خط داستانی را دنبال می‌کند. نخستین داستان به جنگ بین خانواده‌های اشرافی برای به دست آوردن تخت آهنی پادشاهی هفت اقلیم مربوط می‌شود. دومین خط داستانی، نزدیک بودن زمستانی طولانی و یورش موجوداتی افسانه‌ای از شمال را شرح می‌دهد و سومین خط داستانی مجموعه، تلاش فرزندان شاه مخلوع، برای بازپس‌گیری تاج و تخت است. این مجموعه از طریق شخصیت‌هایی که اخلاقیات مبهمی دارند، حول مسائلی چون طبقات اجتماعی، مذهب، وفاداری، فساد، جنگ داخلی و مجازات می‌شود.

منبع: روزنامه اعتماد. بهار سرلک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز