خبرگزاری کار ایران

افزایش ریسک ابتلا به ام اس با غربی شدن سبک زندگی

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۱۷۲

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ ام اس گفت: متأسفانه به علت تغییر سبک زندگی به شیوه غربی؛ ایران جزء ۳ کشور اول خاورمیانه از نظر شیوع بیماری ام اس است.

دکتر سید احسان محمدیانی نژاد افزود: شیوع ام اس در کشور ما بسیار بالاست بگونه‌ای که در گذشته ایران جزو کمربند سبز یا ایمن در برابر این بیماری به حساب می‌آمد، اما امروزه به یکی از ۳ کشور خاورمیانه که بیماری ام اس در آن‌ها شیوع دارد مبدل شده است.

وی گفت: اگر چه علت اصلی بیماری ام اس هنوز مشخص نیست، اما عواملی، چون غربی شدن زندگی، استرس، کمبود ویتامین D، زمینه ژنتیک، مصرف سیگار و چاقی زمینه بروز «ام اس» را تشدید می‌کند.

محمدیان نژاد با بیان اینکه البته این عوامل حلقه‌های یک زنجیره اند و نمی‌توانند به تنهایی عامل بروز ام اس باشند، گفت: همچنین پرهیز از آفتاب و استفاده مداوم از ضد آفتاب، موجب تشدید کمبود ویتامین D می‌شود به گونه‌ای که یک ضدآفتاب که ۳۰ SPF (اس پی اف ۳۰) دارد جذب ویتامین D را تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهد.

این فلوشیپ بیماری ام اس افزود: خوشبختانه در درمان بیماری ام اس نسبت به جهان عقب نیستیم و داروهای ایرانی و خارجی پوشش کافی را برای درمان این بیماری ایجاد کرده است.

 منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز