خبرگزاری کار ایران

توقف رشد انس طلا عامل کاهش سررسیدهای آتی سکه

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۱۳۱

بازار ارز با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری تحت کنترل دولت قرارگرفته و در هفته گذشته شاهد روند کاهشی در بازار بودیم

جهان اقتصاد نوشت: بازار ارز با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری تحت کنترل دولت قرارگرفته و در هفته گذشته شاهد روند کاهشی در بازار بودیم، طی هفته گذشته بازار ارز هر دلار با ۲۰ تومان افت قیمت، دیروز به ۳۷۵۰ تومان کاهش پیدا کرد این نرخ کف قیمتی دلار در سال جدید می‌باشد.

علاوه بر انتظارات بازار مبنی بر کنترل نرخ ارز توسط دولت و کنار رفتن تقاضای سفته بازانه، طی چند روز گذشته شاهد بالا نرفتن نرخ حواله درهم بودیم و این می‌تواند به دلیل انتظار بازار برای مشخص شدن رئیس جمهور بعدی باشد. اما انتظار براین است که هرچه به زمان رای گیری نزدیک شویم با داغ شدن فضای انتخابات نرخ ارز نیز بالا رود.

در چند روز اخیر با توجه به رشد طلای جهانی شاهد رشد ۳۰ هزار تومانی در بازار سکه بودیم و با افت روز گذشته طلای جهانی هر عدد سکه بطور میانگین با قیمت ۱۲۲۲۰۰۰ تومان معامله شد.

انس طلای جهانی با رشد چند روز اخیر به سطح مقاومتی مهمی رسیده که در ۶ سال گذشته در روند نزولی خود از آن تبعیت کرده است و در صورت شکسته شدن این روند نزولی می توان شاهد شروع فصل جدیدی در معاملات انس در بازارهای جهانی و طلای داخلی باشیم.

با توجه به اوضاع سیاسی دنیا و شروع سیکل سیاسی جدیدی در اقتصاد ایالات متحده با روی کار آمدن آقای ترامپ، در ماه‌های آینده انتظار براین است که شاهد افت شاخص دلار در بازارهای جهانی باشیم، آمارهای ضعیف اخیر از اشتغال غیر کشاورزی می‌تواند سیگنال‌های اولیه از پیش‌ِِرو بودن رکود در اقتصاد آمریکا باشد و دولت جدید با کاهش ارزش دلار در جهت افزایش صادرات و با جلوگیری از ورود و استخدام مهاجرین و هم‌چنین با تحت فشار قراردادن چین و ایجاد بحران در آسیای جنوب شرقی قصد دارد از رکود پیش‌ِِرو جلوگیری نماید. با این وضعیت می‌توان انتظار داشت طلا در چند سال آینده روندی صعودی داشته باشد.

در بازار قراردادهای آتی سکه در یک ماه اخیر علی‌رغم افت و خیزهای بازار شاهد رشد ۴۰۰۰۰ هزار تومانی بودیم، دیروز در بازار آتی در ادامه روند کاهشی که از دوشنبه به دلیل برگشت انس جهانی از سطح مقاومتی ۱۲۹۰ دلار شروع شده، به طور متوسط قیمت در سررسید‌‌های مختلف با کاهش ده هزار تومانی مواجه شد و قیمت قرارداد آتی سکه دی ماه ۱۳۹۶  در پایین‌ترین حد خود به ۱۳۸۴۰۰۰ تومان کاهش یافت.

هوشیار رحمانیانی،مدیر بخش آتی سکه کارگزاری مبین سرمایه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز