خبرگزاری کار ایران

رئیسی، هجدهم فروردین نامزد ریاست‌جمهوری می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۰۸۹

نوروز سال ۹۵ برای اصولگرایان فرصت مهمی بود. کمتر از دو ماه دیگر به انتخابات‌های ریاست‌جمهوری و شوراهای شهرها باقی مانده است و در این مدت، جناح‌های سیاسی باید فعالیت‌های انتخاباتی خود را منسجم‌تر پیش گیرند.

از سوی دیگر، جبهه اصولگرایی که دچار تشتت و چنددستگی شده است، از ایام نوروز هم تلاش کرد نهایت استفاده را ببرد تا کمی از چالش‌های موجود در این جریان کاسته شود.

جمع‌بندی درباره برگزاری مجمع ملی دوم

اصولگرایان در سال گذشته و باتوجه به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم، جبهه‌ای تاسیس کردند که از طریق آن بتوانند کمی به وحدت نظر نزدیک شوند. در ایام نوروز نیز این جبهه فعالیت خود را ادامه داد. پنجمین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عصر روز یکشنبه ۶ فروردین ماه در غیاب محمدحسین رحیمیان، به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد. در این جلسه با ارائه گزارشی از مجمع ملی دوم «جمنا» که ۱۷ فروردین برگزار می‌شود، برنامه‌های کمیته اجرایی برای این مجمع نیز ارائه شد و درباره آرایش سیاسی گروه‌ها و فضای انتخاباتی در کشور هم بحث و تبادل نظری میان اعضا صورت گرفت. همچنین اعضای کمیته هیات نظارت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که وظیفه نظارت بر انتخابات در مجمع ملی دوم جبهه را عهده‌دار هستند، مشخص شد که طی آن، حجت‌الاسلام آشتیانی به عنوان رئیس هیات و محمدنبی حبیبی و منیره نوبخت نیز به عنوان اعضای این کمیته تعیین شدند و‌هادی ایمانی هم به عنوان حقوقدان، به جمع اعضای این کمیته پیوست. لطف‌ا... فروزنده، عضو هیات رئیسه جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه شورای مرکزی این جبهه در سال جدید که عصر روز گذشته برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه مهم‌ترین بحث مربوط به برگزاری نشست دوم مجمع ملی جبهه در ۱۷ فروردین ماه بود؛ در این مجمع اساسنامه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و ۱۰ نامزد مشخص‌شده، برنامه‌های خود را ارائه خواهند کرد. وی ادامه داد: مجمع ملی از بین این ۱۰ نفر به پنج نفر رای خواهد داد و سیاست‌ها، فرایند و سازوکار تعیین کاندیدای نهایی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. عضو هیات رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه در استان‌ها و شهرستان‌ها و در میان اقشار مختلف نشست‌های تبیینی درحال برگزاری است گفت: فضای انسجام و وحدت خوبی در سراسر کشور شکل گرفته است.

تلاش‌های انتخاباتی اصولگرایان

پس از معرفی کاندیداهای احتمالی اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ مشخص شد که تا چه اندازه در این جریان اختلاف وجود دارد. البته چهره‌های بانفوذ اصولگرایی تلاش می‌کنند که این اختلافات را پنهان کنند. عضو هیات رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: با همه کاندیداها صحبت و مذاکره شده است و تمامی آنها در مجمع دوم حضور دارند و برنامه‌های خود را تشریح خواهند کرد. فروزنده همچنین درباره برنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات شورای شهر اظهار کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلابی تلاش می‌کند شوراهای شهر و روستا با حضور نیروهای کارآمد، متخصص و انقلابی برای خدمت مطلوب‌تر و موثرتر به شهروندان تشکیل شود. دراین خصوص توصیه و تاکید جبهه به تمامی نیروهای انقلابی و دلسوز، وحدت و انسجام و پرهیز از اختلاف و رقابت‌های منفی و مسابقه در خدمتگزاری بیشتر به مردم است. در این صورت جبهه مردمی از آنها حمایت خواهد کرد. فروزنده همچنین از دیدار شورای مرکزی جبهه مردمی با مراجع و علما خبر داد و گفت: شورای مرکزی پس از برگزاری مجمع دوم، خدمت مراجع و علما در قم خواهند رسید و گزارشی از فعالیت‌های جبهه ارائه و از ارشادات و رهنمودهای ایشان استفاده خواهند کرد.

نشست ۱۷ فروردین

این روزها شاید تنها گزینه‌ای که بیشتر از دیگران مورد وحدت اصولگرایان قرار بگیرد، رئیس تولیت آستان قدس رضوی باشد. سید ابراهیم رئیسی گزینه‌ای است که پیش از این، از سوی «جمنا» به عنوان نامزد احتمالی اصولگرایان معرفی شد و برخی از چهره‌های این جناح از او به عنوان اصلح نام بردند. شنیده می‌شود که او قصد دارد پس از نشست ۱۷ فروردین «جمنا»، نظر خود را درباره حضور یا عدم حضور در انتخابات اعلام کند. بنابراین روز هجدهم فروردین شاید روزی سرنوشت‌ساز برای اصولگرایان باشد تا اندک امید آنها برای نزدیک شدن به وحدت از بین نرود.

منبع: آرمان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز