خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد انتخابات کشور:

انتخابات تجلی همدلی وهمزبانی مردم ومسوولان بود

کد خبر : ۳۹۴۳۷۷

رییس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر این که انتخابات هفتم اسفند تجلی همدلی و همزبانی مردم و مسئولان بود،گفت: مشارکت در انتخابات دوره قبل مجلس 30 میلیون نفر بود که در انتخابات هفتم اسفند به 34 میلیون نفر افزایش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از  کار و کارگر ، محمد حسین مقیمی روز چهارشنبه در نشست خبری با بیان این که مشارکت مردم در این انتخابات خوب بود، اظهارداشت: در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی 30 میلیون نفر مشارکت داشتند که در انتخابات دهمین دوره مجلس مشارکت به 34 میلیون نفر رسید. وی ادامه داد: تاکنون 221 نماینده انتخاب و 69 نماینده دیگر نیز در مرحله دوم از بین 138 نامزد انتخاب می شوند.  رییس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: ترکیب منتخبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به لحاظ سنی و تحصیلات متفاوت است که امید است حضور آنها در مجلس در حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی موثر باشد و رهنمودهای رهبری در اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات اجتماعی را دنبال و به دولت در تصمیم گیری ها کمک کند. مقیمی با تاکید بر این که انتخابات در یک هزار و 32 حوزه انتخابیه فرعی و 127 حوزه اصلی و 223 حوزه فرمانداری برگزار شد، گفت: 250 هزار نفر از نیروی انتظامی و سپاه نظم حوزه ها و امنیت مرزها، مناطق عشایری، روستاها و شهرهای کشور را برقرار کردند. وی همچنین اظهارداشت: از سوی ارتش و ناجا 34 فروند بالگرد و چهار فروند هواپیما و چهار فروند شناور در اختیار ما قرار گرفت تا صندوق ها را جابجا کنیم. مقیمی یادآور شد که به یاری خداوند و هوشیاری مردم انتخابات بدون هیچ تنش و مشکلی برگزار شد. وی خاطرنشان کرد: همچنین در تنظیم صورتجلسه ها بین شورای نگهبان و هیات های اجرایی هیچ مشکلی وجود نداشت و این انتخابات یک انتخابات باشکوه بود.

مقیمی ادامه داد: تاکنون تعدادی شکایت برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و یک شکایت نیز برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری داشته ایم. وی در ادامه به همکاری خوب ثبت احوال کشور اشاره کرد و گفت: از سه ماه قبل از انتخابات سازمان ثبت احوال همه امکانات خود را در کل کشور به کار گرفت که به طور مثال در روز ششم و هفتم اسفند ماه 40 هزار و دویست شناسنامه تعویض و یا المثنی صادر شد و در طی این سه ماه حدود 900 هزار کارت ملی در اختیار مردم قرار گرفت و احراز هویت تمامی داوطلبان و همه کسانی که در انتخابات شرکت کردند توسط ثبت احوال انجام شد. رییس ستاد انتخابات کشور با بیان این که قسمت اول کار ستاد انتخابات کشور تا این مرحله تمام شد گفت: انتخابات در حوزه هایی که برگزار شد چه مجلس شورای اسلامی و چه خبرگان مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرد و ما خودمان را برای برگزاری مرحله دوم انتخابات که در اواخر فروردین یا اویل اردیبهشت است آماده می کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز