خبرگزاری کار ایران

پادشاه بحرین سوژۀ انگلیسی‌ها شد

نشستن حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین در کنار ملکه انگلیس، سوژه برنامه طنز شبکه بی بی سی شد.

به گزارش ایلنا، در برنامه طنز شبکه «بی بی سی» پادشاه بحرین به علت اینکه در جشن تولد نود سالگی ملکه انگلیس در کنار او نشسته بود، «سوپر ماریو» توصیف شد.

سوپر ماریو شخصیتی کارتونی و روایتی از او در یک بازی انیمیشن است که در سرزمین پادشاهی خیالی خود زندگی می کند.

الیزابت دوم ملکه انگلیس به علت این که پادشاه بحرین در جشن تولدش در کنار او نشسته بود با انتقادهایی مواجه شد. سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که دادن جا به پادشاهی که کشورش مرتکب نقض حقوق بشر می شود در کنار ملکه، اشتباه است.

از سوی دیگر روزنامه تایمز انگلیس نوشت: بحرین به علت نقض حقوق بشر در سال 2011 و به دنبال جلوگیری از تظاهرات در این کشور، با انتقادهای گسترده ای مواجه شده است.

در این حال آلن هوگارت رئیس شاخه انگلیس سازمان عفو بین الملل به روزنامه ایندیپندنت گفت که دولت حمد بن عیسی آل خلیفه که از نشستن در ردیف اول در جشن تولد ملکه لذت برده است، افراد را بازداشت و شکنجه می کند و به سمت تظاهرکنندگان مسالمت آمیز گاز اشک آور شلیک و آن ها را زندانی می کند، همچنین بحرین به جلوگیری از آزادی بیان یا تشکیل جمعیت ها ادامه می دهد و تابعیت بحرینی حداقل 208 نفر را لغو کرده است.

یادآور می شود جشن تولد 90 سالگی ملکۀ انگلیس روز یکشنبه (26 اردیبهشت) در حالی برگزار شد که حمد بن عیسی آل خلیفه، شاه بحرین، در جایگاه مهمانان ویژه در کنار ملکه الیزابت، شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرا و همسر ملکه، شاهزاده ویلیام، دوک کمبریج و همسرش، شاهزاده هری ولز و کامیلا، دوشس کورنوال نشسته بود.

کد خبر : ۳۷۳۸۴۷