خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته صلح نوبل برکنار شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۶۸۸

یاگلند از سال 2009 هر ساله با رای اعضای کمیته صلح نوبل در این سمت ابقا شده بود.

"تروبیورن یاگلند" دبیر کمیته جایزه صلح نوبل از این پست کنار گذاشته شد و از این پس به عنوان یکی از اعضای عادی کمیته نوبل صلح به کار خود در این نهاد ادامه خواهد داد. به گزارش خبرگزاری‌های بین المللی در اسلو پایتخت نروژ، "کاچی کولمان" معاون سابق آقای یاگلند به عنوان جانشین وی در این کمیته انتخاب شده است.

به گزارش گروه سایر رسانه‌های ایلنا به نقل از شفقنا؛ ای.اف.پی نوشت که خانم کولمان البته حاضر نشد که در مورد دلایل این تصمیم اعضای کمیته برای خودداری از انتخاب آفای یاگلند به دبیری این نهاد توضیحی ارائه دهد و تنها گفت که اعضای کمیته همگی در این مورد اتفاق نظر دارند که آقای یاگلند در طول دبیری شش ساله خود در این کمیته به خوبی از عهده وظایفش برآمده است.

دیگر اعضای کمیته صلح نوبل نیز از ارائه هر گونه توضیحی در مورد دلایل برکناری یاگلند خودداری کردند. یاگلند از سال 2009 هر ساله با رای اعضای کمیته صلح نوبل در این سمت ابقا شده بود و به گزارش یکی از خبرگزاری های نروژ او گفته است که باید به رای و تصمیم این کمیته احترام بگذارد.

از زمان انتخاب باراک اوباما به عنوان برنده جایزه صلح نوبل در سال 2009 همواره آقای یاگلند مورد انتقادهای شدیدی قرار داشت. حتی تصمیم های بعدی وی در مورد اعطای این جایزه به اتحادیه اروپا در سال 2012 نیز با واکنش های منفی تحلیلگران و برندگان سابق این جایزه روبرو شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز