خبرگزاری کار ایران

ظریف وزیر مورد اعتماد نظام در شطرنج مذاکرات هسته‌ای

کد خبر : ۲۳۳۷۳۱

در این میان و در کنار این تلاش‌ها اما مقامات سیاسی و مذهبی ایران از جمله مقام معظم رهبری به عنوان شخصیت تصمیم گیرنده در سیاست خارجی کشور، اعلام کردند که به تیم مذاکره کننده هسته‌ای اعتماد کامل دارند. بسیاری از این شخصیت‌ها که خود نیز سابقه فعالیت در عرصه دیپلماسی را در کارنامه خود دارند بر این باور هستند که تیم مذاکره کننده هسته‌ای به ویژه وزیر امور خارجه کار خود را به خوبی و به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

مذاکرات ایران و کشورهای ۱ + ۵ بعد از تمدید زمان مذاکرات بازهم در دستور کار قرار گرفته است تا مشخص شود کشورهای طرف مذاکره برای رسیدن به یک توافق بزرگ مصمم هستند. تیم‌های مذاکره کننده به ویژه تیم‌های مذاکره کننده ایران و آمریکا به شدت از سوی نیروهای داخلی خود تحت فشار هستند.

نیروهای تندرو داخلی در ایران و جمهوری خواهان در آمریکا هر دو به تیم مذاکره کننده خود فشار می‌آورند تا توافق جامعه که در نظر آنها یک شکست بزرگ است شکل نگیرد. در آمریکا گروه‌های نزدیک به اسرائیل و لابی یهودی به شدت تلاش می‌کنند ایران که بعد از روی کار آمدن دولت روحانی تبدیل به یک دولت فعال در عرصه سیاست خارجی شده است را به یک دولت منزوی تبدیل کنند. در ایران نیز برخی از گروه‌های تندرو که مذاکره با غرب را به هرشکل ممکن ناصواب می‌دانند یا حداقل این مذاکره توسط دولت روحانی را کار مطلوب نمی‌دانند نیز در تلاش هستند، به هرشکل ممکن تیم مذاکره کننده ایران را سازشکار بنامند.

در این میان و در کنار این تلاش‌ها اما مقامات سیاسی و مذهبی ایران از جمله مقام معظم رهبری به عنوان شخصیت تصمیم گیرنده در سیاست خارجی کشور، اعلام کردند که به تیم مذاکره کننده هسته‌ای اعتماد کامل دارند. بسیاری از این شخصیت‌ها که خود نیز سابقه فعالیت در عرصه دیپلماسی را در کارنامه خود دارند بر این باور هستند که تیم مذاکره کننده هسته‌ای به ویژه وزیر امور خارجه کار خود را به خوبی و به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

همین حمایت‌ها در کنار حمایت کامل مردم می‌تواند پشت گرمی بزرگی برای تیم مذاکره کننده در زمین مذاکره با کشورهای ۱ + ۵ باشد.

در جدول زیر می‌تواند اظهار نظرهای شخصیت‌های سیاسی، مذهبی و نظامی ایران در مورد حمایت از تیم مذاکره کننده را بخوانید:

اسامی

سمت

اظهار نظر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

رهبرمعظم انقلاب

ما به تیم مذاکره کننده کشورمان اعتماد داریم و مطمئن هستیم که آنها به دست اندازی به حقوق کشور و ملت و کرامت ملت ایران، راضی نخواهند شد و اجازه چنین کاری را نیز نخواهند داد.

حسن روحانی

رئیس جمهور

من به مذاکره کنندگان خودمان صد در صد اعتماد فنی، علمی و حقوقی دارم، گفت: تیم مذاکره کننده‌ی ما کارکشته است. پس مردم هم کاملا اعتماد داشته باشند؛ چرا که راه ما راه درست است و این راه را پیش می‌رویم. اما باید حواسمان باشد چطور راه را طی می‌کنیم.

صادق لاریجانی

رئیس قوه قضائیه

از تیم مذاکره کننده که مذاکرات را تا این مرحله رسانده و رئیس جمهور محترم که بر این مسائل نظارت می‌کند تشکر می‌کنم

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی

گرچه مذاکرات سخت و دارای چالش هایی است؛ اما تیم مذاکره کننده تلاش می کند به راه حل مناسبی دست پیدا کند.

مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی

رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری

اعضای تیم مذاکره کننده ایران که نماینده ملت در مذاکرات هسته ای هستند، وقتی بدانند ملت پشتیبان آنها است در مذاکرات با صراحت و حفظ کامل مصالح ملی حضور می یابند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

ملت ایران پشتیبان تیم مذاکره کننده هسته ای است

آیت‌الله نوری همدانی

مرجع تقلید

از کسانی که با قدرت در مذاکرات حاضر شده و روی خواسته‌های خود ایستادند و بر آن پافشاری کردند تشکر می‌کنم

آیت الله احمد جنتی

دبیر شورای نگهبان

بدانید اگر به خدا توکل و از او استعانت کنید، خدا به شما کمک می کند و رهبر معظم انقلاب و مردم هم پشتیبان شما هستند.

آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی

عضو فقهای شورای نگهبان

ما برای تیم مذاکره کننده آرزوی موفقیت می‌کنیم. و از آنها می‌خواهیم که از منابع مردم ایران دفاع کنند که اهتمام تیم مذاکره کننده نیز بر همین است

مصطفی پورمحمدی

وزیر دادگستری

مذاکرات ما و تیم مذاکره کننده ما با درایت کار خود را انجام دادند و ادامه می دهند، وزیر امور خارجه ما با نهایت ادب در مقابل کشورهای دیگر نشسته و مذاکره می کند زیرا او نماینده یک ملت شیعه و مسلمان است و ادب و بزرگی ملت ما را به جهانیان نشان می دهد.

سید محمد خاتمی

رئیس جمهور اسبق ایران

برای تیم مذاکره کننده کشورمان آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم به لطف خداوند آنچه که خیر جمهوری اسلامی، مردم و جامعه در آن است، اتفاق بیفتد.

سید حسن فیروزآبادی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

نقش آقای ظریف و همکاران صادقش را در این مذاکرات جهادگونه ارزیابی می کردم، اما این واژگونی آمریکایی ها بود که این جمله رهبر عزیزمان را مبنی بر اینکه امیدی به اینها نیست را اثبات کرد

محمد علی جعفری

فرمانده کل سپاه

تیم مذاکره کننده مورد اعتماد نظام و مردم بوده و تا کنون تلاش های قابل توجهی انجام داده است.

همه باید به تیم مذاکره کننده کشورمان و دستگاه سیاست خارجی کمک کنند تا در برهه فعلی با پشتوانه یک انسجام و اتحاد ملی، در مذاکرات و رایزنی های مختلف حاضر شده و حقوق اساسی ملت ایران را در زمینه هسته ای استیفا کنند و مقابل باج خواهی و زیاده خواهی های مستکبرین بایستند.

محمدرضا باهنر

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی

اعتماد کامل به تیم مذاکره کننده کشورمان وجود دارد و رصد امور جدی است که البته جنس مذاکره کنندگان نشان می دهد که به هیچ عنوان از خط قرمز عبور نمی کنند و امیدواریم خیر و صلاح در این موضوع پیش آید.

غلامعلی حداد عادل

نماینده مجلس شورای اسلامی

ما به تیم مذاکره کننده خود اعتماد واطمینان داریم که بر سر مسائل و منافع ملی با دشمنان استقلال ایران معامله نخواهد کرد.

علی اکبر ولایتی

مشاور مقام معظم رهبری

شیوه تیم فعلی مذاکره کننده هسته ای حکایت از تجربه آنها در مذاکرات دارد و جمهوری اسلامی ایران هم از کار خود و هم مذاکره کنندگانش مطمئن است.

علی اکبر ناطق نوری

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

دولت نیاز به حمایت دارد و این سربازان سیاست خارجی با دلگرمی شما مردم می توانند کارشان را پیش ببرند و ما هیچگاه باخت نداریم چرا که برای رضای خدا کار می کنیم.

محسن رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

تیم فعلی مذاکرات هسته ای ایران از دیپلمات های مجرب و کارشناسان متعهدی تشکیل شده که به دنبال حفظ منافع ملی کشور هستند و ما به فرزندان کشور در میدان مذاکرات ایمان داریم.

کاظم صدیقی

امام جمعه تهران

رهبرمعظم انقلاب فرمودند که تیم مذاکره کننده ایران بچه‌های خودمان و مورد اعتماد ما هستند و آهنگی که تا کنون پیش گرفته‌اند با حفظ خط قرمزها، عزت، حکمت، مصلحت و منافع ملی ما بوده است و امیدواریم تا آخر این راه ادامه یابد و این اعتماد را مردم همیشه نسبت به مسوولان داشته باشد

سید احمد خاتمی

نماز جمعه تهران

روند مذاکرات را پیگیری می‌کنیم و به تیم مذاکره‌کنندگان ایران می‌گوییم آفرین، اما از آنها می‌خواهیم به شدت مراقب باشند زیرا همان قدر که به دولتمردان خودمان اعتماد داریم اما هیچ اعتمادی به دولت‌های غربی وجود ندارد.

روح‌الله حسینیان

نماینده مجلس شورای اسلامی

به هر حال ما قبول داریم که تیم مذاکره‌کننده مورد تایید بوده‌اند و باید در کنار انتقادات، به آنها اعتماد کنیم.

علی سعیدی

نماینده ولی فقیه در سپاه

در عین اینکه به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم و آنها فرزندان این مرزو و بوم هستند، اما توصیه های دیگران را نباید تخطئه کرد، اگر دیگران توصیه و دلسوزی می کنند، به این دلیل است که ما همه مجموعه یک خانواده هستیم.

محمدرضا خباز

معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهور

ما به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم و اینها فرزندان انقلاب هستند اما مخالفان با چشم و گوش بسته همچنان اتهام زنی های خودشان را علیه دولت و تیم مذاکره کننده ادامه دادند تا اینکه روز گذشته سخنان رهبری فصل الخطاب بود.

محمد جواد لاریجانی

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه

دولت محترم مسئول مذاکرات است و همه ما از آنها حمایت می‌کنیم. دوستانی که مذاکرات را پیش می‌برند در امر دیپلماسی کار کشته هستند و این مذاکرات در چارچوب سیاست‌های ما پیش می‌رود.

محمد صادق صالحی منش

استاندار قم

مراجع عظام برای شخص رئیس‌جمهور و دکتر ظریف رئیس تیم مذاکره کننده هسته‌ای ارزش بسیاری قائل هستند و به آنان و کارشان اعتقاد دارند.

علی رضا زاکانی

نماینده مجلس شورای اسلامی

ما به تیم مذاکره کننده هسته ای اعتماد داریم. این تیم باید تقویت شود و امانت داری کند تا ان‌شاءالله با یک صدایی که در کشور وجود دارد موفق باشد

محمد نبی حبیبی

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی

ملت ما به فرزندان انقلابی خود در مذاکرات هسته‌ای اعتماد دارد. آ‌ن‌ها به خوبی در این یکسال ثابت کردند که غرب جز زیاده‌خواهی کاری نکرده است.

عبدالواحد موسوی لاری

وزیر کشور دولت اصلاحات

رهبری همیشه از تیم مذاکره کننده حمایت خود را اعلام کردند و این مساله تازه‌ای نیست. به نظر می‌رسد در تیم مذاکره کننده کشورمان نیروهایی کارشناس و کارآمد حضور دارند

منبع: نامه نیوز

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز