خبرگزاری کار ایران

جنگ رسانه های دولتی ایران و ترکیه بالا گرفت / عبدالله گل خبر شبکه پرس تی وی را تکذیب کرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۶۴۳

شاید آن زمان که حاکمان کشورهای ایران پاکستان و ترکیه پیمان سنتو را امضا می کردند هیچ گاه فکر نمی کردند که تحولات منطقه آن قدر پیچیده شود که این ۳ کشور چه رسمی و چه غیر سمی برای یکدیگر خط و نشان های جدی بکشند.

عبدالله گل رییس جمهور سابق ترکیه نسبت به پخش یک گزارش از وی در شبکه پرس تی وی به شدت واکنش نشان داد.

به گزارش خردادنیوز شاید آن زمان که حاکمان کشورهای ایران پاکستان و ترکیه پیمان سنتو را امضا می کردند هیچ گاه فکر نمی کردند که تحولات منطقه آن قدر پیچیده شود که این ۳ کشور چه رسمی و چه غیر سمی برای یکدیگر خط و نشان های جدی بکشند.

روابط ایران و پاکستان به دلیل حمایت غیر علنی پاکستان از اشرار و مخالفان تهران که تحت لوای دفاع از حقوق اقلیت سنی رو به مبارزات مسلحانه آورده اند کم تیره و تار است.

ایران - ترکیه نیز از زمان نا آرامی های سوریه و حمایت رسمی ترکیه از ارتش آزاد سوریه و سپس جبهه النصره و داعش وارد چالش با یکدیگر شده اند و در مجموع این چالش ها سبب شده که پیمان سنتو عملا به یک طنز تبدیل شود.

در آخرین نمود ها از ضعیف شدن پیمان سنتو روز، جمعه شبکه انگلیسی پرس تی وی ایران خبری را به نقل از عبدالله گل رئیس جمهور سابق ترکیه منتشر کرد. در این خبر امد که گل در نشستی اعلام کرده است سیاستهای اردوغان در منطقه و جهان محکوم به شکست است و اگر وی به این سیاستها ادامه دهد باعثانزوای ترکیه در منطقه و جامعه بین الملل خواهد شد. وی همچنین به اردوغان هشدار داده است که سیاستهای خود را در قبال سوریه و حمایت از داعش تغییر دهد.

اما در آخرین دقایق روز گذشته خبرگزاری آناتولی که ارگان رسانه ای دولت ترکیه است خبری را بر روی خروجی خود قرار داد و خبر پرس تی وی را به نقل از دفتر عبدالله گل تکذیب کرد. دفتر عبدالله گل با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که خبر شبکه پرس تی وی کذب محض بوده و این خبر ناشی از تصورات خبرنگار این شبکه در آنکارا بوده است. در ادامه بیانیه صادر شده آماده است که در هفته گذشته عبدالله گل در هیچ نشستی شرکت نکرده است که خبرنگار پرس تی وی بتواند خبری را از این نشست منتشر کند و مخابره این خبر عین کذب و افترا است.

این جنگ رسانه ای دولتی بین دو کشوردر حالیست که حدود سه هفته پیش خبرنگار پرس تی وی در اثر یک تصادف مشکوک فوت کرد. تصادفی که ابهام های زیادی در آن وجود داشت. سرنا شیم در حالی کشته شد که در گزارشی از سوء استفاده آنکارا از کامیون های سازمان خاروبار و کشاورزی جهانی(فائو) برای انتقال تروریست ها به داخل سوریه پرده برداشت و گفته بود که تصاویری به دست وی رسیده است که این امر را تائید می کند. دو روز بعد اما این خبرنگار در حادثه رانندگی در جنوب ترکیه کشته شد.

کشته شدن این خبرنگار به حدی مشکوک بود که سخنگوی سازمان ملل نیز در خصوص این حادثه ابراز تاسف کرد و خواهان بررسی پرونده تصادف وی شد.

به نظر می رسد تا حل قطعی مسئله سوریه و اجماع بین المللی در خصوص آینده این کشور روابط تهران و آنکارا رنگ بهبودی به خود نگیرد و این منازعات به کم وکیف مختلف ادامه پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز