خبرگزاری کار ایران

اولین فرمانده سپاه:

بهتر از ظریف برای مذاکره نداریم / می‌دانستم بنی‌صدر خائن است

کد خبر : ۲۲۲۰۲۰

مذاکرات ایران و ۱ + ۵ به مرحله بسیار حساسی رسیده است و دو طرف دو راه بیشتر پیش روی خود ندارند؛ یا یکی از طرف‌ها از مواضع خود کوتاه بیایید یا شکست در مذاکرات را اعلام کنند.

جواد منصوری، اولین فرمانده سپاه پاسداران که حکم خود را از شهید آیت الله بهشتی دریافت کرده است، در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه نامه نیوز گفت‌وگویی است و با اشاره به نحوه انتخابش به عنوان فرمانده سپاه گفت: در اسفند ۵۷ و فروردین ۵۸ چهار تشکیلات جداگانه کار سپاه را انجام می‌دادند و بعد از آن به دستور شورای انقلاب طی جلسه‌ای این چهارگروه تبدیل یه یک گروه شد و در نهایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور رسمی تشکیل شد. به دستور شورای انقلاب، شورای رهبری سپاه تشکیل شد که شوار من را به عنوان فرمانده سپاه انتخاب کردند.

سفیر سابق ایران در پاکستان افزود: من نمی‌خواستم این مسئولیت را قبول کنم اما شهید بهشتی فرموند که تو تنها کسی هستی که بیشترین توافق بر روی تو وجود دارد و تا پیدا کردن فرد مناسب دیگری تو این مسئولیت را قبول کن. به خاطر همین در حکم بنده که با دست خط و امضای شهید بهشتی است مدت ماموریت من ۶ ماه ذکر شده است.

وی که مدتی نیز به عنوان سفیر ایران در چین بوده است، فعالیت‌های قبل از انقلاب خود را عامل این انتخاب می‌داند و می‌گوید: فعالیت‌های مسلحانه من علیه رژیم شاه که حاصلش ده سال زندان بود در این انتخاب بی تاثیر نبود.

جواد منصوری علت کناره گیری خود از سپاه را انتخاب بنی صدر اعلام کرد و گفت: من ۱۰ ماه فرمانده سپاه بودم و بعد از اینکه بنی صدر فرمانده کل قوا شد از این سمت استعفا دادم و گفتم او خائن است و به من هم ربطی ندارد چرا امام او را تایید کرده است ولی من به او کار نمی‌کنم.

معاون پیشین وزارت خارجه ادامه داد: بعد از من سه ماه آقای دوزدوزانی فرمانده شد و بعد از او نیز آقای ابوشریف عهده دار این پست شد. به یاد دارم اولین بندی که همین جمعی آن را تصویت کرد نقش سپاه در حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود.

این دیپلمات برجسته وزارت خارجه در ادامه این گفتگو گریزی نیز به مذاکرات هسته‌ای زد و گفت: مذاکرات ایران و ۱ + ۵ به مرحله بسیار حساسی رسیده است و دو طرف دو راه بیشتر پیش روی خود ندارند؛ یا یکی از طرف‌ها از مواضع خود کوتاه بیایید یا شکست در مذاکرات را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه حد وسطی برای این مذاکرات وجود ندارد گفت: ایران می‌خواهد تمام تحریم‌ها لغو ود و غرب آمادگی این کار ندارد مگر اینکه در این مدت یک تحول بزرگ در زمینه مذاکرات اتفاق بیفتد. به نظر بنده این مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد و قطعا ازسوی هردوطرف تمدید می‌شود و احتمال موفقیت آن نیز بعد از تمدید مذاکرات ضعیف است.

فرمانده سابق سپاه در پایان خاطر نشان کرد: مذاکره کنندگان ما کار خود را به خوبی انجام می‌دهند و فکر می‌کنم قوی تر از ظریف کسی را برای این مذاکرات نداشته باشیم. همه مردم به این فرزندان انقلاب اطمینان دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز