خبرگزاری کار ایران

روزنامه آلمانی فاش کرد

آگهی استخدام داعش برای جذب مدیران متخصص حوزه نفت / کاهش محسوس درآمد نفتی داعش با حملات هوایی

کد خبر : ۲۲۱۰۷۴

حملات هوایی نیروهای ائتلاف توانسته تاثیر زیادی در روند فروش نفت این گروه تروریستی بگذارد به طوریکه دیگر بازرگانان ترکیه در تکاپوی تهیه تانکر برای بارگیری نفت نیستند. به گزارش سازمان اطلاعات آلمان یکی دیگر از علل تاثیر گذار در روند کاهشی تولید نفت داعش کمبود نیروهای متخصص در این امر است

سرویس اقتصادی خرداد: در حالیکه بازار نفت در تب و تاب روند نزولی قیمت ها می سوزد و کشورهای تولید کننده نیز به جای تفکر و پایین آوردن میزان تولید خود به یکدیگر چنگ و دندان نشان می دهند. داعش به فکر توسعه فعالیت های نفتی خود است به طوریکه برای جذب مدیران متخصص در امور نفتی آگهی منتشر می کند و حقوق ۲۵۰ هزار دلاری در سال را پیشنهاد می کند. اگرچه تحولات اخیر و حمله نیروی های ائتلاف سبب شده است که در روند توسعه و استخراج نفت و فروش آن برای این گروه تروریستی خلل وارد شود.

به گزارش خرداد، روز گذشته روزنامه زود دویتشه آلمان گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه درآمد گروه تروریستی داعش از فروش نفت در چند وقت اخیر کاهش پیدا کرده است این روزنامه در گزارشی به نقل از سازمان اطلاعات آلمان نوشت:

حملات هوایی نیروهای ائتلاف توانسته تاثیر زیادی در روند فروش نفت این گروه تروریستی بگذارد به طوریکه دیگر بازرگانان ترکیه در تکاپوی تهیه تانکر برای بارگیری نفت نیستند. به گزارش سازمان اطلاعات آلمان یکی دیگر از علل تاثیر گذار در روند کاهشی تولید نفت داعش کمبود نیروهای متخصص در این امر است. به طوریکه امرای داعش سعی دارند به هر قیمتی که شده این نیروها را به استخدام خود در آورند. حال با تطمیع آنها یا با ربایش آنها. بر همین اساس به نظر می رسد یکی از اولویتهای نیروهای امنیتی دولتهای سوریه و عراق حفاظت از این افراد است.

بنا بر اطلاعات ارائه شده از سوی نیروهای اطلاعاتی آلمان درآمد داعش از فروش نفت در سوریه و عراق در حال حاضر به کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار در سال رسیده است. به طوری که هم اکنون در آمد این گروه روزانه کمتر از ۳۰۰ هزار دلار است.

در اواخر ماه اکتبر بود که دیوید کوهن معاون وزیر خزانه داری آمریکا گفت یکی از اهداف اصلی بمباران های هوایی آمریکا ایجاد خلل در روند استخراج و فروش نفت توسط داعش است. بر همین اساس است که هواپیماهای این کشور پالایشگاها و تاسیسات نفتی در اختیار این گروه را بمباران می کنند.

در حال حاضر بیش از نیمی از تاسیسات نفتی سوریه در کنترل داعش است و دو میدان نفتی عراق نیز در اختیار این گروه است. تا قبل از حمله نیروهای ائتلاف میزان تولید نفت داعش ۲۰۰ هزار بشکه در روز بود و با توجه به فروش بشکه ای ۴۰ دلار توسط این گروه درآمد روزانه این گروه بالغ بر ۱ میلیون دلار در روز بود.

هرچند سی. آی. ای میزان تقریبی در آمد داعش را تا قبل از حملات روزانه ۲ میلیون دلار در روز اعلام کرده است.

دسترسی داعش به نفت و فروش آن سبب شده است که این گروه تبدیل به ثروتمند ترین گروه تروریستی جهان بشود و برنامه های بلند پروازانه ای نیز برای آینده خلافت اسلامی خود در نظر بگیرد. پیش بینی می شود در صورتیکه منابع مالی داعش محدود شود روند عضو گیری این گروه خصوصا عضویت شهروندان اروپایی کند تر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز