پرتگاه مرگ در انتظار اکوسیستم رسانهها با هوش مصنوعی

جستجوی هوش مصنوعی، اکوسیستم رسانهایِ از قبل ضعیفشده را به لبه پرتگاه سوق میدهد.
دستیارهای هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT در حال کاهش ترافیک جستجوی آنلاین سنتی هستند، سایتهای خبری را از بازدیدکنندگان محروم کرده و بر درآمد تبلیغاتی که به شدت به آن نیاز دارند، تأثیر گذاشتهاند.
در حالی که دادهها همچنان محدود هستند، یک مطالعه اخیر مرکز تحقیقات پیو نشان میدهد که خلاصههای تولید شده توسط هوش مصنوعی که اکنون به طور منظم در جستجوهای گوگل ظاهر میشوند، کاربران را از کلیک روی مقالات منبع منصرف میکنند.
وقتی خلاصههای هوش مصنوعی وجود دارند، کاربران روی لینکهای پیشنهادی نصف جستجوهای سنتی کلیک میکنند.
این نشان دهنده از دست دادن ویرانگر بازدیدکنندگان برای سایتهای رسانه آنلاین است که به ترافیک برای درآمد تبلیغات و تبدیل اشتراک وابسته هستند.
به گفته جان ویبی، استاد دانشگاه نورث ایسترن، این روندها «شتاب خواهند گرفت و خیلی زود ما یک وب کاملاً متفاوت خواهیم داشت.»