خبرگزاری کار ایران

موش فاضلاب مردی را با گاز گرفتن راهی بیمارستان کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۴۷۳

در یک مورد نادر پزشکی، مردی که در توالت منزلش مورد حمله یک موش فاضلاب قرار گرفته بود، به دلیل عفونت شدید باکتریایی در بیمارستان بستری شد. موش فاضلاب که در سنگ توالت این شهروند کانادایی خانه کرده بود، با گاز گرفتن دو انگشت این مرد ۷۶ ساله او را راهی بیمارستانی در کبک کانادا کرد.

بر اساس گزارشی که در ماه ژانویه میلادی در مجله انجمن پزشکی کانادا منتشر شده است، حدود ۱۸ روز پس از این حادثه و در حالیکه زخم انگشتان بهبود پیدا کرده بود، این مرد با علایمی چون تب، سردرد و درد شکم، فشار خون پایین و تپش قلب بالا به بیمارستان بازگشت. پزشکان پس از مشاهده اختلال عملکرد چند اندام، بیمار را در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری کردند. آزمایش‌های خون اولیه نشان داد که کلیه‌های بیمار آسیب دیده است و تعداد پلاکت‌های خون او کم است: پدیده‌ای خطرناک که نشان دهنده عفونت سیستم ایمنی در انسان است.

به گزارش مجله انجمن پزشکی کانادا، بیماری «لپتوسپیروز» که ویل نیز نامیده می‌شود، با تجمع باکتری‌هایی «لپتوسپیرا» ایجاد می‌شود. در سطح جهانی، این شایع‌ترین بیماری عفونی است که ناشی از میکروب‌هایی است که بین حیوانات و انسان‌ها منتقل می‌شود.

باکتری لپتوسپیرا از طریق پوست آسیب دیده بر اثر بریدگی یا خراش، یا از طریق چشم، بینی و دهان وارد بدن می‌شود. هر ساله بیش از یک میلیون مورد ابتلا به لپتوسپیروز که در نهایت منجر به مرگ ۶۰ هزار نفر می‌شود، در سراسر جهان گزارش می‌شود. این بیماری سالانه حدود صد تا ۱۵۰ مورد ابتلا در ایالات متحده دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز