خبرگزاری کار ایران

ولزی‌ها روز ولنتاین چه هدیه‌ای به معشوق خود می‌دهند؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۸۲۱

تعداد زیادی از مردم دنیا هر سال در روز ۱۴ فوریه «روز عشاق» را جشن می‌گیرند.

روز ولنتاین که شاید روزگاری ریشه در سنن مسیحی داشت امروز بهانه‌ای شده برای بیان احساسات و عشق‌ورزی زوج‌ها به یکدیگر.

گل رُز، شکلات، شمع‌های رمانتیک، نامه‌ها و یادداشت‌های عاشقانه هدایایی هستند که در این روز بیشتر بین عشاق رد و بدل می‌شوند.

در حالی که برخی از جنبه تجاری این جشن که با فروش انواع کالاهای تجاری همراه است انتقاد می‌کنند اما در ولز برای ابراز عشق نیازی به خریدن گل و شکلات یا جواهرات ندارید بلکه باید «قاشق عشق» هدیه دهید.

سنتی که سابقه‌ آن به قرن ۱۷ میلادی برمی‌گردد. طبق فولکلورهای این منطقه در بریتانیا، مردان جوان این قاشق‌ها را به‌دست خود برای معشوقه‌‌شان درست می‌کردند؛ با خالی کردن یک تکه چوب و تراشیدن آن. سنتی که البته امروزه با خریدن یک قاشق آماده انجام می‌شود و از آن به‌عنوان هدیه تولد و نامزدی و کادوی روز ولنتاین استفاده می‌شود. البته ولزی‌ها یک نسخه‌محلی تر هم از این روز دارند. آن‌ها معمولا ۲۵ ژانویه را به‌عنوان روزعشق جشن می‌گیرند.

نخستین قاشق چوبی زندگی مشترک دیوید و کری به سال ۱۹۶۹ برمی‌گردد. از آن‌موقع تاکنون هر سال یک قاشق جدید به مجموعه قاشق‌های آن‌ها افزوده شده است. آن‌ها می‌گویند کاربرد اصلی قاشق مخلوط کردن دو ماده است و این‌جا هم در واقع دو انسان را به یکدیگر نزدیک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز