خبرگزاری کار ایران

نمره منفی گواهینامه را آنلاین استعلام کن

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۶۹۴

زمانی که این افراد استعلام نمره منفی گواهینامه خود را به صورت آنلاین یا غیرآنلاین می‌پردازند، در واقع، متوجه جرایم غیرنقدی می‌شوند که به ‌شکل امتیاز منفی در گواهینامه آن‌ها ثبت شده است. به‌ نظر شما دلیل این امر چیست؟

منظور از استعلام نمره منفی گواهینامه به‌ صورت آنلاین چیست؟ احتمالا کسانی را در اطراف خود می‌شناسید که رانندگی پرخطری دارند. این افراد فکر می‌کنند اگر خلافی هم مرتکب شوند، با پرداخت جریمه آن، همه‌چیز حل‌وفصل خواهد شد؛ ولی این‌ طور نیست. زمانی که این افراد به استعلام نمره منفی گواهینامه خود را به صورت آنلاین یا غیرآنلاین می‌پردازند، در واقع، متوجه جرایم غیرنقدی می‌شوند که به ‌شکل امتیاز منفی در گواهینامه آن‌ها ثبت شده است. به‌ نظر شما دلیل این امر چیست

نمره منفی گواهینامه چطور ثبت می‌شود؟

فکر نکنید که سابقه خلافی‌ها، تنها با پرداخت جریمه پاک خواهد شد، برخی جرایم غیرنقدی هستند. پلیس راهنمایی‌ورانندگی، به ‌منظور کاهش رانندگی‌های بی‌محابا و پیشگیری از خطرآفرینی‌های افراد بی‌احتیاط، یک امتیاز منفی برای خلافی‌ها در نظر گرفته است. به همین دلیل، در استعلام نمره منفی گواهینامه به صورت آنلاین، شما شاهد جرایمی هستید که قبلا مبلغ آن را پرداخت کرده‌اید؛ اما همچنان در پرونده شما برقرار هستند.

سیستم راهنمایی‌ورانندگی، از این روش، برای کسانی که جرایم نقدی برایشان اهمیت ندارد و هرطور که بخواهند، مرتکب خلاف می‌شوند، به‌عنوان اهرم فشار استفاده می‌کند تا ازین‌پس، به رعایت قوانین ملزم شوند.

اهمیت استعلام نمره منفی گواهینامه به صورت آنلاین یا حضوری

همه شما به این مسئله واقفید که اغلب تصادف‌های جاده‌ای، ناشی از جرایمی مانند سبقت، صحبت‌کردن با تلفن همراه و عدم کنترل مناسب خودرو است. این جرایم یا بهتر بگوییم نمرات منفی که قوانین راهنمایی‌ورانندگی را نقض می‌کنند، برای تنبیه رانندگان مفید واقع می‌شوند تا دیگر به تکرار خلافی‌های عمدی یا سهوی نپردازند.

استعلام نمره منفی گواهینامه، شما را از جرایمی آگاه می‌کند که اگر روی هم تلنبار شوند و ندانید، احتمالا منجر به توقیف خودرو یا گواهینامه‌تان خواهند شد. در واقع هر سطح از امتیازهای منفی، پیامدهای خاصی را به‌دنبال دارد. به‌طور مثال اگر این نمره به 30 برسد، گواهینامه شما به ‌مدت 3 ماه توقیف می‌شود و حق نشستن پشت رل را ندارید.

اگر نمره منفی به 25 برسد، گواهینامه به ‌مدت 6 ماه توقیف می‌شود و اگر به 20 برسد، گواهینامه شما به‌ مدت یک سال باطل می‌شود. حالا باید دویدن‌ها را از اول آغاز کنید و کلاس رانندگی، آزمون آیین‌نامه شهری و همچنین یک میلیون و 500 هزار تومان برای دریافت یک مدرک جدید پرداخت کنید.

کدام جرایم، مشمول نمره منفی گواهینامه هستند؟

نمره منفی گواهینامه را آنلاین استعلام کن

حتما این سوال برایتان پیش آمده است که ارتکاب کدام جرایم در گواهینامه به امتیاز منفی مبدل خواهد شد؟ شما با استعلام نمره منفی گواهینامه به صورت آنلاین، فقط جرایمی را می‌بینید که پرخطر و تهدیدکننده جان و مال انسان باشند. این جرایم 20 عدد هستند که در ادامه رایج‌ترین آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

  • تجاوز از سرعت مجاز

  • حرکت با دنده عقب در بزرگراه

  • استفاده از تلفن همراه درحین رانندگی

  • عدم رعایت حق تقدم عبور

  • انجام حرکات نمایشی

  • عبور از محل ممنوع

  • رانندگی در حالت مستی

  • نقص در سیستم روشنایی شب

  • دور زدن در محل ممنوع

  • عبور از چراغ قرمز

آیا در گذشته، استعلام نمره منفی گواهینامه به صورت آنلاین امکان‌پذیر بود؟

تا چند وقت پیش، شما برای پیگیری وضعیت گواهینامه خود، مجبور بودید به مراکز پلیس 110 مراجعه حضوری داشته باشید که این روش، گاهی اوقات با دوندگی و اتلاف وقت بسیاری همراه بود؛ اما تکنولوژی‌‌های امروز، بسیاری از ابعاد زندگی ما را تحت‌تاثیر قرار داد و پیگیری امور مرتبط با خودرو هم یکی از همین ابعادی است که در عصر حاضر، می‌توان آن‌ها را از راه دور کنترل کرد.

حالا دیگر لزومی ندارد شما مدارک خود را به دست بگیرید و به مراکز 110 مراجعه کنید. اصلا چرا باید در این عصر مدرن، وقت‌تان را بیهوده صرف مراجعه‌های حضوری کنید؟ شما به‌واسطه تلفن همراه‌تان هم می‌توانید از وضعیت گواهینامه مطلع شوید و آخرین نتایج به‌ثبت‌رسیده در آن را ببینید. غیر از این است؟

استعلام نمره منفی گواهینامه به صورت آنلاین با چه روش‌هایی ممکن است؟

تا اینجا، درمورد چیستی نمرات منفی گواهینامه و اهمیت استعلام آن خواندید. حالا این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان به‌صورت آنلاین از این جرایم آگاه شد؟ روش‌های مختلفی برای استعلام وجود دارد؛ از جمله

  • مراجعه به وب‌سایت راهور و وارد کردن کد گواهینامه مندرج بر روی کارت

  • ارسال پیامک به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰

  • تماس تلفنی با شماره ۸۸۲۸۸۸۸۸

  • کمک‌گرفتن از اپلیکیشن‌های موبایلی

هر یک از این روش‌ها، به‌شکلی کارآمد، می‌توانند شما را به خواسته پیگیری وضعیت گواهی‌نامه‌تان برسانند و رهگیری‌های حضوری در گذشته که از نظر شما تنها راه‌حل بودند، حالا به ‌طرز باورنکردنی کمرنگ شده‌اند و دیگر کسی با وجود مشغله‌های فراوان، تمایل به اتلاف زمان با آن‌ها را ندارد.

در استعلام نمره منفی گواهینامه به صورت آنلاین، چه اپلیکیشنی را پیشنهاد می‌‌دهید؟

مسلما درمورد بانکداری‌های الکترونیکی که به‌صورت 24 ساعته آماده سرویس‌دهی به کاربران هستند، مطالب زیادی شنیده‌اید. در حقیقت، شما امروز بسیاری از عملیات بانکی مانند بررسی اطلاعات حساب، انتقال وجه و پرداخت قبض را به‌ طور آنلاین پیگیری می‌کنید. اما خدمات این همراه بانک‌ها تنها محدود به امور مالی نخواهند بود.

برخی از آن‌ها با طراحی جامع و پیشرفته خود، قادر به ارائه خدماتی مانند خدمات بیمه، سرمایه، امور مرتبط با سفر و حتی سرویس‌دهی‌های خودرو نیز هستند. مانند اپلیکیشن تاپ که به ‌علت گستردگی آن، با نام سوپر اپلیکیشن هم شناخته می‌شود. شما می‌توانید بدین ‌واسطه از وضعیت گواهینامه خود مطلع شوید.

استعلام نمره منفی گواهینامه به صورت آنلاین

استعلام نمره منفی گواهینامه به صورت آنلاین، این قابلیت را برای دارندگان وسایل نقلیه فراهم کرد تا بدون زحمت مراجعه حضوری به مراکز پلیس، از وضعیت گواهینامه و خلافی‌هایی که انجام داده‌اند، مطلع شوند. در واقع، عدم آگاهی آن‌ها به این وضعیت و پیامدی که بعدها برایشان دارد، باعث می‌شود همچنان به تخلفات خود ادامه دهند و خیال‌شان راحت باشد که با پرداخت خلافی، سابقه ارتکاب جرایم را از پرونده خود پاک می‌کنند.

سوالات متداول:

  1. نمره منفی ثبت‌شده در گواهینامه، چه جرایمی هستند؟ سابقه برخی تخلف‌های جدی که تهدیدکننده جان انسان هستند، با پرداخت مبلغ جریمه از گواهینامه پاک نخواهند شد. این جرایم همان امتیازهای منفی هستند و درصورتی‌که راننده به ‌مدت ۶ ماه مرتکب جرمی نشود، از پرونده او پاک خواهد شد.

  2. استعلام نمره منفی گواهینامه در گذشته به چه شکل انجام می‌شد؟ در گذشته، استفاده از تکنولوژی‌ها چندان رایج نبود و البته قابلیت‌های چندان مفیدی هم نداشت. افراد برای آگاهی از وضعیت گواهی‌نامه خود، ناچار به مراجعه حضوری به مراکز پلیس ۱۱۰ بودند.

  3. استعلام نمره منفی گواهینامه به صورت آنلاین با چه روش‌هایی ممکن است؟ افراد با استفاده از سایت راهور، سرویس‌های پیامکی، تماس با شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ و استفاده از خدمات همراه بانک‌ها یا به‌عبارتی اپلیکیشن‌های موبایلی، قادر به استعلام خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز