خبرگزاری کار ایران

چگونه در روزهای سرد سال حمام را گرم نگه داریم؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۱۴۴

هیچ چیز بدتر از یک حمام سرد در یک روز سرد زمستانی نیست تا لذت حمام گرفتن را از شما بگیرند. اما با استفاده از چند راهکار کاربردی می‌توانید فضای حمام را در ایام سرد سال گرم نگه دارید.

حمام یکی از سردترین قسمت های هر خانه ای است که کاشی های کف و دیوار و فقدان لوازم نرمی مانند مبلمان این قسمت از خانه را مستعد کاهش دما کرده است. کاشی های حمام اگرچه زیبا و کاربردی هستند، اما به همان اندازه هم می توانند سرد باشند و لذت حمام رفتن در یک روز سرد زمستانی را از شما بگیرند. به کمک چند ترفند کاربردی می توان فضای حمام را در ایام سرد سال گرم نگه داشت. در ادامه با آموزش این ترفندها با ما همراه باشید.

۱- حمام را مرطوب نگه دارید

حمام یکی از مرطوب ترین مناطق خانه است. در حالی که این سطح از رطوبت گاهی اوقات ممکن است منجر به بروز مشکلاتی شود، اما می تواند به گرم شدن هوای حمام کمک کند. می توانید با نگهداری گیاهان مناسب حمام به بالا رفتن رطوبت این بخش از خانه و در نتیجه گرم تر شدن فضای آن کمک کنید. سانسوریا یکی از مناسب ترین گیاهان برای نگهداری در حمام است که به مراقبت چندانی نیز نیاز ندارد. اکالیپتوس و فیلودندرون برگ قلبی نیز از جمله دیگر گیاهان مناسب برای نگهداری در حمام هستند. با این حال، مراقب رشد کپک در حمام های خیلی مرطوب باشید.

۲- پنجره‌ها را عایق‌بندی کنید

اگر حمامتان پنجره دارد، از عایق بندی برای جلوگیری از ورود هوای سرد به داخل و خروج هوای گرم حمام به بیرون استفاده کنید. پنجره های دو یا سه جداره گزینه خوبی برای جلوگیری از اتلاف انرژی هستند. می توانید از کرکره های پنجره نیز استفاده کنید. این کرکره ها از موادی ساخته شده اند که به طور کامل عایق صدا و حرارت است و به گرم نگه داشتن فضای حمام شما کمک می کنند. استفاده از درز گیر پنجره نیز در چنین شرایطی می تواند موثر باشد.

۳- هنگامی که از دوش استفاده نمی‌کنید، فن‌ها را خاموش کنید

فن ها در بیرون کشیدن رطوبت و بخار اضافی حمام پس از حمام یا دوش گرفتن عالی عمل می کنند. اما همزمان هوای گرم را نیز از حمام خارج می کنند. سعی کنید تنها زمانی که دوش حمام باز است، فن را روشن کنید؛ خصوصا اگر فن حمام شما در نزدیکی سقف یعنی مکان تجمع گرما قرار دارد.

۴- از سردوش بزرگ استفاده کنید

هنگام انتخاب دوش حمام، اغلب ما به فشار و ظاهر سر دوش توجه می کنیم و اندازه سردوش برایمان چندان اهمیتی ندارد. در حالی که یک سردوش حمام بزرگ آب گرم را به طور گسترده‌ در حمام پخش می کند و به گرم تر نگه داشتن فضای آن کمک زیادی خواهد کرد.

۵- از حوله‌خشک‌کن استفاده کنید

هیچ حسی بهتر از این نیست که پس از خارج شدن از حمام، با یک حوله گرم و نرم روبرو شوید. نصب یک حوله خشک کن در حمام، علاوه بر گرم کردن حوله ها به گرم شدن فضای حمام نیز کمک می کند. یک حوله خشک کن با کیفیت می تواند با راحتی تمام فضای حمام را گرم کند. با این حال، پیش از نصب مساحت حمام را در نظر بگیرید و یک حوله خشک کن متناسب با فضای حمام خود انتخاب کنید.

۶- لوازم نرم را به حمام اضافه کنی

حمام‌هایی که با کاشی های خنثی و سفید رنگ تزئین شده اند، اغلب سرد هستند. قرار دادن اثاثیه نرم در حمام تا حد زیادی به گرم نگه داشتن این فضا کمک می کند. در واقع لایه بندی منسوجات می تواند در هر فضایی اثر عایق و گرم کنندگی داشته باشد. می توانید از یک تشک حمام و پرده حمام برای گرم تر کردن فضای حمام استفاده کنید.

۷- یک سیستم گرمایش از کف راه‌اندازی کنید

استفاده از سیستم گرمایش از کف به ترجیح شخصی شما بستگی دارد. اما مطمئناً می تواند به گرم نگه داشتن حمام در فصول سرد سال کمک کند. این روش سخت ترین گزینه برای افزایش قدرت گرمایش حمام است، اما اگر در حال بازسازی منزل خود هستید، می توانید روی آن حساب باز کنید.

منبع: راهنماتو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز